Tävlingen Pricka äggen går ut på att pricka vilka bland de 111 nominerade bidragen som förvandlas till ett gyllene ägg den 15 april.
VINSTEN Den som lyckas bäst vinner Guldäggsboken 2010 (värde 595 kronor), Byråboken 09/10 (värde 695 kronor), en helårsprenumeration på Filter (värde 349 kronor) och en helårsprenumeration på Dagens Media (värde 2 795 kronor).
UPPDRAGET Varje dag presenteras en kategori här på Please copy me. Du lämnar din röst som en kommentar under respektive inlägg. Ditt uppdrag är alltså – och detta är viktigt – att gissa vilket av de nominerade bidragen inom varje kategori som huvudjuryn har belönat med ett guldägg. Fullständiga tävlingsregler hittar du här.

DIREKT (1/14)
Juryn
Annika Trangius, Ester; Dan Landin, Åkestam Holst; Gunnar Skarland, GOSS; Mårten Hedbom, Saatchi & Saatchi; Amanda Undin, frilans; Sara Kolbäck, ANR; Ulla Karin Barrett, The Fan Club

Privat visning / Wetterling Gallery / Le Bureau / Läs mer >>

Det kontrollerade brevet / Göteborgs Räddningsmission / GOSS Reklambyrå / Läs mer >>

Konsuln / Folkoperan / Lowe Brindfors / Läs mer >>

Ugly Models – Det personliga Juryutlåtandet / A Non Smoking Generation / Le Bureau / Läs mer >>

Vart tar 100 000 kondomer vägen i sommar? / LAFA (Enheten för sexualitet och hälsa) / Ester / Läs mer >>

Åter till verkligheten / Moderna Museet / Storåkers McCann / Läs mer >>
Cannibal buffet / Elmsta 3000 Horror Fest / Saatchi & Saatchi / Läs mer >>

P-botskonverteraren / Sportspec / GOSS Reklambyrå / Läs mer >>
Åter till verkligheten, Moderna Museet (Storåkers McCann)
Grymt fina priser, det här kommer bli kul.
A
P-botskonverteraren / Sportspec / GOSS Reklambyrå
P-botskonverteraren / Sportspec / GOSS Reklambyrå
Vart tar 100 000 kondomer vägen i sommar? / LAFA (Enheten för sexualitet och hälsa) / Ester
Vart tar 100 000 kondomer vägen i sommar/Lafa/Ester
P-botskonverteraren / Sportspec / GOSS Reklambyrå
P-botskonverteraren tror och hoppas jag på. 🙂
Privat visning / Wetterling Gallery / Le Bureau
Det kontrollerade brevet / Göteborgs Räddningsmission / GOSS Reklambyrå
1000 kondomer tror jag på!
P-botskonverteraren
P-botskonverteraren
100 000 kondomer tror jag på! (Räknas detta som en röst?)
Hoppas på och gissar P-botskonverteraren/GOSS. Helt enkelt grym. Finurlig, nyskapande och right on target – en sådan kampanj man hade velat komma på själv.
P-botskonverteraren / Sportspec / GOSS
100 000 kondomer hoppas jag! 🙂
För mig står det mellan Wetterling Gallery, Göteborgs Räddningsmission, Moderna Muséet och Sportspec. Säger Sportspec för det är definitvt nytänk där.
P-botskonverteraren / Sportspec / GOSS Reklambyrå
Ugly models.
P-botskonverteraren/Sportspec/GOSS
U-models helt klart!