Sjekk this out! Här är den bästa reklamen i Norge just nu
Häromveckan stod slaget i Gullblyanten – den norska motsvarigheten till Guldägget. Try Reklamebyrå och Forsman & Bodenfors systerbyrå SMFB kunde med fem guld var titulera sig som segrare. Och jag tänker inte inspirera ut dig med alla guldbelönade kampanjer. Nä, jag nöjer mig med att visa vinnarna i film, print och den integrerade klassen
I filmkategorin vann SMFB guld med reklamfilmerna för matkedjan Kiwi. Här är två ur serien, som alla berättar att du nu får fjärde blöjpaketet utan extra kostnad. Filmerna är producerade av Acne Film.
Också i printklassen knep SMFB guldet med sina lekfulla annonser för strössel från Freia. Här är en (och här är alla).
– Du har vel ikke sett Tutti Frutti-strøsselet som jeg skulle ha på isen min?
– … Eh, nei…
I den integrerade klassen vann Try Reklamebyrå med sin avancerade kampanj för Jo Nesbø-boken Panserhjerte. Hela kampanjen förklaras här. Se!
Plötsligt inser jag hur lite vi vet om reklam i andra länder. Vilka länder har du dålig koll på? Och vad tycker du om de norska vinnarna?