Pricka äggen: Vem vinner i Media? (7/14)
Tävlingen Pricka äggen går ut på att pricka vilka bland de 111 nominerade bidragen som förvandlas till ett gyllene ägg den 15 april.
VINSTEN Den som lyckas bäst vinner Guldäggsboken 2010 (värde 595 kronor), Byråboken 09/10 (värde 695 kronor), en helårsprenumeration på Filter (värde 349 kronor) och en helårsprenumeration på Dagens Media (värde 2 795 kronor).
UPPDRAGET Varje dag presenteras en kategori här på Please copy me. Du lämnar din röst som en kommentar under respektive inlägg. Ditt uppdrag är alltså – och detta är viktigt – att gissa vilket av de nominerade bidragen inom varje kategori som huvudjuryn har belönat med ett guldägg. Fullständiga tävlingsregler hittar du här.
MEDIA (7/14)
Juryn
Amanda Koutra, Carat; Jonas Hansson, Bright Media; Björn Jutendahl, Mindshare; Anna-Lena Karlsson, Starcom; Nina Åkestam, Garbergs; Jerker Fagerström, DDB; Fredrik Svensson, Naked.
Hur hetero / Stockholm Pride / Åkestam Holst / Läs mer >>
Passat EcoFuel vs Mänskliga CO2-utsläpp / Volkswagen Group Sverige / DDB Stockholm / Läs mer >>
Rolighetsteorin / Volkswagen Group Sverige / DDB Stockholm / Läs mer >>
Sömnlös på Playground / Playground Outdoor Equipment Stores / Åkestam Holst / Läs mer >>
Anti-bil / Flygbussarna / Acne Advertising / Läs mer >>
The World’s Biggest Signpost / Nokia / Farfar / Läs mer >>
Podradio / Sveriges Radio / Forsman & Bodenfors / Läs mer >>
Sagolik skoprovning / Nordiska Kompaniet / Lowe Brindfors / Läs mer >>
Comviq Lånekompis / Tele2 / Farfar / Läs mer >>
“Where’s the party?” by Carlsberg / Carlsberg Sverige / Great Works / Läs mer >>