Pricka äggen: Vem vinner i Utomhus? (12/14)
Tävlingen Pricka äggen går ut på att pricka vilka bland de 111 nominerade bidragen som förvandlas till ett gyllene ägg den 15 april.
VINSTEN Den som lyckas bäst vinner Guldäggsboken 2010 (värde 595 kronor), Byråboken 09/10 (värde 695 kronor), en helårsprenumeration på Filter (värde 349 kronor) och en helårsprenumeration på Dagens Media (värde 2 795 kronor).
UPPDRAGET Varje dag presenteras en kategori här på Please copy me. Du lämnar din röst som en kommentar under respektive inlägg. Ditt uppdrag är alltså – och detta är viktigt – att gissa vilket av de nominerade bidragen inom varje kategori som huvudjuryn har belönat med ett guldägg. Fullständiga tävlingsregler hittar du här.
UTOMHUS (12/14)
På Facebook kan du tycka till om årets nominerade utomhuslösningar. Flest “Like” vinner.
Juryn
Björn Ståhl, Ogilvy; Petra Albrektsson, Åkestam Holst; Helena Svärd, Aoki; Fredrik Espmark, Granath; Fredrik Simonsson, DDB; Graziela Lages, Frilans; Christoffer Lundström, John Doe
V50 Gas Station / Volvo / Forsman & Bodenfors / Läs mer >>
Spektakulära attraktioner / Nordiska Kompaniet / Lowe Brindfors / Läs mer >>
Fyllefingret / Svenska McDonald’s / DDB Stockholm / Läs mer >>
Andra sidan / Willys / DDB Stockholm / Läs mer >>
Jag jobbar härifrån idag / Telenor / Garbergs Reklambyrå / Läs mer >>
Lilla Einstein / Tekniska Museet / Ruth / Läs mer >>
Dåliga Förlorare / Riksgälden / Storåkers McCann / Läs mer >>
Rekrytering 2009 / Försvarsmakten / DDB Stockholm / Läs mer >>