Simon Veksner är copywriter på Bartle Bogle Hegarty i London. Där jobbar han för uppdragsgivare som Levi’s, Audi och Barnardo’s. Han är också mannen bakom pseudonymen Scamp. I över tre år har han skrivit en fantastiskt rolig blogg. I somras lade han ner den. Nu ger Veksner ut en bok.
I How to make it as a advertising creative berättar Simon Veksner hur svårt det är att få jobb som reklamkreatör – och avslöjar hur du lyckas. Här får du lära dig hur du får ut det mesta och bästa ur dina kollegor, hur du presenterar dina jobb, hur du klättrar i karriären och (kanske) startar din egna reklambyrå. Boken är en guide för alla som vill överleva, trivas och slå igenom i världens roligaste bransch. Och David Droga på reklambyrån Droga5 har skrivit förordet.
Boken utkommer i slutet av maj – den 17 maj närmare bestämt – men du kan redan förhandsboka den på Amazon. Priset? Typ 150 kronor. Jag är rätt säker på att det är väl investerade pengar.
Vad tror du?
Underbart! Förhandsbeställer på momangen.
Åhå! Perfekt, den ska has. Tack för tipset.
Det tror jag också.
Känns som ett måste för mig!
Låter super, tack för tipset!
Låter hur bra som helst, köper på direkten!