Scamp skriver kreatörens guide till reklambranschen
Simon Veksner är copywriter på Bartle Bogle Hegarty i London. Där jobbar han för uppdragsgivare som Levi’s, Audi och Barnardo’s. Han är också mannen bakom pseudonymen Scamp. I över tre år har han skrivit en fantastiskt rolig blogg. I somras lade han ner den. Nu ger Veksner ut en bok.
I How to make it as a advertising creative berättar Simon Veksner hur svårt det är att få jobb som reklamkreatör – och avslöjar hur du lyckas. Här får du lära dig hur du får ut det mesta och bästa ur dina kollegor, hur du presenterar dina jobb, hur du klättrar i karriären och (kanske) startar din egna reklambyrå. Boken är en guide för alla som vill överleva, trivas och slå igenom i världens roligaste bransch. Och David Droga på reklambyrån Droga5 har skrivit förordet.
Boken utkommer i slutet av maj – den 17 maj närmare bestämt – men du kan redan förhandsboka den på Amazon. Priset? Typ 150 kronor. Jag är rätt säker på att det är väl investerade pengar.
Vad tror du?