Här är bokförlaget som ger ut Copywriterbibeln
Arbetet med Copywriterbibeln går i sanning framåt. Att lyckas hitta, attrahera och välja rätt förlag har varit ett stort och tidskrävande steg. Vi är därför väldigt stolta att nu kunna presentera bokens förlag: Roos & Tegnér i Malmö. Vi har fört samtal med flera större förlag, men valet känns fullständigt självklart. Roos & Tegnér är ett oberoende uppstickarförlag med tre medarbetare som “gillar att göra det annorlunda”. Michael Tegnér och Anders Roos startade förlaget 2006 och har nu närmare 30 utgivna böcker i hyllan; många av dem handlar om kreativitet, entreprenörskap och ekonomi. Bland förlagets författare finns sedan tidigare Kalle Lind, Tobias Schildfat, Rebecka Tarschys och PA Ståhlberg.
Resumé rapporterar om förlaget som ger ut Copywriterbibeln.
Under hösten börjar det intensiva arbetet med att planera, skriva och sammanställa boken. Mycket arbete återstår med andra ord. Det känns förbaskat kul. Sedan tidigare är det klappat och klart att Magnus Jakobsson, copywriter på DDB Stockholm, kommer att medverka i intervjuform. Fler medverkande reklamskribenter kommer att bli klara undan för undan. Och du som vill kommer att kunna köpa Copywriterbibeln hösten 2011.
Vill du förhandsboka boken? Mejla mig på mattias@akerberg.com, så får du köpa boken före alla andra.
***
Branschtidningen Resumé rapporterar idag om boken och om Roos & Tegnér. Det är roligt såklart. Men “reklamnestor” och “stjärnbloggare” är knappast titlar som Christer och jag skulle sätta på oss själva. Men det förstår du säkert.
Läs gärna (och kommentera om du tycker något)
Resumé: Stjärnbloggare och reklamnestor ger ut bok