Gus&Joe bakar specialpizzor för att få drömjobbet

gusjoe_moppe

När jag första gången hittade till Gus&Joe’s Agency Pizza Maker var jag övertygad om att det var überamerikanska Miami Ad School-killar som var pappor till sajten. Gustav Hedström och Joel Utter från KY-Akademien i Göteborg har gjort ett strålande jobb.

Efter två år på Reklam och marknadsföring gick Joel och Gustav ut för att söka jobb. Under utbildningen gjorde de praktik tillsammans på DDB São Paulo. Gustav hade dessförinnan praktiserat på Arnold London, och Joel på Strawberry Frog i São Paulo.

Nu vill de erövra världen med sina idéer. Därför har de bestämt sig för att bli pizzabagare. På Gus&Joe’s Agency Pizza Maker låter de kreatörer skapa sin pizza precis som de vill ha den. Den som vill ha sin pizza på riktigt får den levererad i samband med en arbetsintervju med Joel och Gustav.
– Redan efter en vecka har vi bokat sju seriösa intervjuer. Utöver det har vi fått in massor med galna pizzabeställningar, säger Gustav Hedström.

gusjoe_pizza

Varför valde ni att söka jobb med pizzor?
– Det hela är egentligen väldigt simpelt. Vill man ha ett jobb där man vill göra mäktiga saker, så måste man också söka det på ett mäktigt sätt. Och det sägs ju att vägen till hjärtat går via magen. Vi kan inte annat än hålla med.

Vilka är er personliga favoritpizza?
– Att välja ut en är omöjligt. Får vi välja två? I så fall blir det den som Amsterdam-byrån Achtung har gjort – den visar hur man faktiskt kan promota sig själv – och den som är skapad av BBH.

Och förutom om att pizzan förhoppningsvis är god, varför ska en reklambyrå anställa er?
– För att vi är kreativa teknologinördar med en fäbless för tjänster. Vi har vi också en förkärlek för skägg och är alltid väldigt glada. På fritiden sysslar vi med musik och båda har intressant nog en stor förkärlek för bas. Vi gillar också alla typer av konstiga projekt och har alltid något mäktigt på lut.