Nu efterlyser vi Sveriges mest välskrivna reklamalster


Mycket talar för att den här annonsen kommer med i boken.

Hej! Det tar tid att skriva en bok. Men tid har vi, och om du har tålamod kommer du i oktober 2011 (det är faktiskt bara tio månader dit) att kunna köpa Copywriterbibeln* – en bok om konsten att skriva reklam. Den är tänkt att inspirera både gröngölingar och rävar till framtida stordåd inom hantverket.

I arbetet med boken letar vi igenom böcker och tidningar i jakten på citat och reklamalster från 1950 och framåt. Det är ett omfattande arbete som resulterar i att vi hittat många guldkorn. Nu vill vi se till att vi inte missar något. Därför behöver vi din hjälp.

Vilka svenska reklamalster producerade mellan 1950 och 2010 tycker du förtjänar en plats i den kommande boken? Det kan vara långa texter, korta texter och rubriker. Det kan vara tv, annonser, dr, webb – eller någonting annat som går in under det vi kallar reklam. Men texterna ska vara på svenska.

Skriv i dialogfältet nedan eller mejla mattias@akerberg.com (skriv gärna Svensk copywriting i ämnesraden). Ange gärna år, uppdragsgivare, reklambyrå och copywriter – om du känner till det. Stort tack på förhand.

Med vänliga hälsningar
Christer Wiklander och Mattias Åkerberg

* Copywriterbibeln är en arbetstitel, och mycket talar för att den snart kommer att få ett annat namn. Vi har redan många förslag, men skulle inte må dåligt om vi hade ännu fler. Har du ett? Mejla det också till mattias@akerberg.com. Tack igen.