Anna Qvennerstedt: “Satsa på skrivandet – rätt ord ger dig makt”
Anna Qvennerstedt är drottningen bland svenska copywriters. Sedan 1994 har hon arbetat för uppdragsgivare som IQ, Apoteket, Systembolaget och Bris. Hon är aktuell som huvudjuryordförande för årets upplaga – den femtionde i ordningen – av Guldägget. Dessutom är hon ständig sekreterare i juryn för Guldskrift, som belönar landets mest välskrivna reklamtext. För dig som läser Please copy me berättar Anna om sitt viktigaste råd till blivande copywriters. Videoklippet är inspelat på Fotografiska, i samband med intervjun för den kommande boken om copywriting (som utkommer i oktober). Förhandsboka boken gör du med ett mejl till mattias@akerberg.com. Skriv gärna Förhandsbokning i ämnesraden. Men nu: filmen.
Mer Anna på Please copy me
– Anna Qvennerstedt i stor intervju: ”Det känns alltid lika omöjligt att komma på en idé”
– Anna Qvennerstedt till kvinnliga kreatörer: Våga misslyckas och säga ja!
– Nya ord till salu: Anna Qvennerstedt
– Copypanelen: Skillnaden mellan en copywriter och en art director
– Bra reklam berör och överraskar
Se också
Magnus Jakobsson pratar om idéer och stickning
Det kommer mera
Under januari kommer korta filmer med följande medverkande:
– Petrus Kukulski och Martin Marklund (17/1)
– Niclas Carlsson (24/1)