Anna Qvennerstedt: “Satsa på skrivandet – rätt ord ger dig makt”

Anna Qvennerstedt

Anna Qvennerstedt är drottningen bland svenska copywriters. Sedan 1994 har hon arbetat för uppdragsgivare som IQ, Apoteket, Systembolaget och Bris. Hon är aktuell som huvudjuryordförande för årets upplaga – den femtionde i ordningen – av Guldägget. Dessutom är hon ständig sekreterare i juryn för Guldskrift, som belönar landets mest välskrivna reklamtext. För dig som läser Please copy me berättar Anna om sitt viktigaste råd till blivande copywriters. Videoklippet är inspelat på Fotografiska, i samband med intervjun för den kommande boken om copywriting (som utkommer i oktober). Förhandsboka boken gör du med ett mejl till mattias@akerberg.com. Skriv gärna Förhandsbokning i ämnesraden. Men nu: filmen.

Mer Anna på Please copy me
Anna Qvennerstedt i stor intervju: ”Det känns alltid lika omöjligt att komma på en idé”
Anna Qvennerstedt till kvinnliga kreatörer: Våga misslyckas och säga ja!
Nya ord till salu: Anna Qvennerstedt
Copypanelen: Skillnaden mellan en copywriter och en art director
Bra reklam berör och överraskar

Se också

Magnus Jakobsson pratar om idéer och stickning

Det kommer mera
Under januari kommer korta filmer med följande medverkande:
Petrus Kukulski och Martin Marklund (17/1)
Niclas Carlsson (24/1)