
En bra idé är en bra idé. Men många försöker – i brist på tid och ork och kompetens – att ta en genväg. Försöker sminka grisen. Det blir sällan särskilt lyckat. Färg och ord och form ska lyfta en riktigt j*vla bra idé, inte dölja en dålig.
Tack till Christer Andersson, creative director på Frank & Earnest, för inspirationen, berättelsen och lunchen.
Damn true. Men så lever vi också i ett samhälle där yta går före hjärna.
[…] This post was mentioned on Twitter by Mattias Åkerberg, The Brave Brand. The Brave Brand said: RT @pleasecopyme: don't make shit shine http://bit.ly/eWdDHa #pleasecopyme […]
Pluggar reklam i San Francisco, min favoritlärare säger
hela tiden ”stop polishing the turd”. Grymt uttryck 🙂
Ja. Så enkelt är det.
A brand is a promise. The product is the proof.
(har glömt vem som sa det, men det var inte jag 🙂
[…] Just don’t do it – Pleasecopyme.se Okej, jag kunde inte motstå den här rubriken efter förra kommentarens avslut. En klokkortis om att sminka grisen. […]