Petrus Kukulski och Martin Marklund på Honesty är något av reklambranschens Piff & Puff. De har hängt ihop sedan första dagen på Berghs, och har de senaste åren skapat reklamklassiker som Telia-familjen, Alejandro Fuentes Bergström, Riksgäldens dåliga förlorare och Halebop-Baba. I december 2010 intervjuade jag dem för den kommande boken om copywriting, och vi kom att prata mycket om hur de tillsammans jobbar för att komma på så bra idéer som möjligt. Hela intervjun kommer du självklart att kunna läsa i boken, men redan nu kommer ett smakprov:
Nästa måndag, den 24 januari, avslöjar Niclas Carlsson receptet på manuset bakom Ica-filmerna.
Hej Mattias! Jag gillar verkligen dem här små intervjuerna
du gör och ser väldigt mycket fram emot boken, så tack för allt
arbete 🙂 men måste säga att ljudkvalitén på dessa klipp är löjligt
dåliga … en extern mic eller ngt kanske hade hjälpt? i övrigt,
fortsätt det grymma arbetet! hälsningar från amerika
Hej Farid! Tack för din kommentar.
Jag beklagar/ber om ursäkt för den dåliga ljudkvaliteten. Jag körde på volley, och underskattade den sorliga omgivningen. Givetvis skulle jag ha använt en extern mikrofon.
Ha en härlig dag!
[…] om kreativitet! ”Ha inte garden uppe i den kreativa processen” Reklambranchens ”piff och puff” från Honesty berättar om hur de kommer på idéer. […]