Niclas Carlsson: “Här är receptet på en lyckad Ica-reklamfilm”

Få i den svenska reklambranschen känner till Niclas Carlsson. Det är väldigt konstigt. Särskilt med tanke på att han varit med om att skapa över 120 reklamfilmer för Ica och gjort en radda moderna reklamklassiker för ComHem. Dessutom har han arbetat för SJ, Åhléns, Lotto och A Non Smoking Generation (hans portfolio hittar du här). I den kommande boken om copywriting, som utkommer i oktober 2011, finns en omfattande intervju med Niclas. Och efter att ha lämnat King för Lowe Brindfors tänker han, här och nu, avslöja receptet på en lyckad Ica-reklamfilm:

Detta är den fjärde inför-intervjun av fyra. Kolla de tidigare också: Anna, Magnus, Petrus och Martin.

Om du vill försäkra den om att få köpa boken först: förhandsboka den med ett mejl till mattias@akerberg.com (skriver Förhandsbokning i ämnesraden).