Här är omslaget och namnet på den kommande boken

Sälj det med ord!

De senaste månaderna har inneburit bokskrivande för hela slanten. Tillsammans med Christer Wiklander har jag dunkat in högsta växeln för att skapa boken om svensk copywriting. Vi har läst, funderat, skrivit, raderat, skrivit om, träffat folk – och isolerat oss. Det här att skriva en bok har varit svårare och hårdare än jag hade anat. Därför är det skönt att idag ha skickat tre fjärdedelar av materialet till Erika Feldt, som är redaktör på förlaget Roos & Tegnér i Malmö. Inom de närmaste veckorna väntar vi spänt på hennes synpunkter och korrekturändringar. Samtidigt kommer vi att jobba vidare för att få klart texterna som gör boken komplett.

Det är fantastiskt roligt att se boken ta form. Särskilt när Mattias Lundin, också känd som Ink Graphix, nu har gjort omslaget. Han har tidigare gjort skivomslag för bland andra Timbuktu, Promoe och Looptroop. Senare i vår kommer han att göra illustrationer och hela bokens inlaga också. Det kommer att bli grymt!

Dessutom är bokens titel klar efter många, långa och roliga diskussioner med förlaget. Arbetsnamnet Copywriterbibeln har blivit en splash, och boken kommer att heta Sälj det med ord! – Konsten att skriva reklam. Det placerar den i rätt bokhylla – bredvid Ord till salu och Konsten att skriva så att dina kunder vill köpa – men ändå med ett namn som är fullständigt oupptaget. I början av oktober 2011 finns den att köpa. Och vill du förhandsboka den är det bara att skicka ett mejl till mattias@akerberg.com (skriv Sälj det med ord! i ämnesraden). Eller fyll i det här formuläret:

[contact-form 3 “Sälj det med ord!”]

Vad tycker du?