IKEA Västerås smygöppnar varuhuset på webben
Den 13 april öppnar IKEA ett nytt varuhus i Västerås. Det är på 40 000 kvadratmeter, och därmed det nästa största varuhuset i världen. Och redan är intresset stort; många västeråsare vill mer än gärna veta hur det kommer att bli. Därför gör IKEA och reklambyrån Forsman & Bodenfors det nu möjligt att ta en förhandstitt på insidan. På Hitta.se kan du i gatuvy promenera direkt från gatan och in i varuhuset. Det går att utforska både över- och undervåningen – en rundvandring som tar hela 15-20 minuter. Den nyfikne kommer att hitta utplacerade skyltar, och har chans att genom att sms:a kodord vinna produkter ur IKEA-sortimentet. Kampanjen heter IKEA Store View.
Kolla in IKEA Store View
www.hitta.se/kampanj/ikea
Korta reflektioner
Det senaste decenniet har vi sett ändlösa rader av teknikdrivna idéer, där det mest handlar om att vara först – och där själva tekniken blir en avgörande del av idén. Det här är en sådan idé. Och jag gillar den. Den är engagerande, inbjudande och kul. Kanske har tekniken redan används på andra håll – Google har skapat Art Project – men förmodligen inte i den här skalan och i reklamsammanhang. Därför: hatten av för tekniken, tanken och tajmingen!
Vad tycker du?