Jag gillar den pågående kampanjen för Triss. Åtminstone utomhusreklamen (filmerna känns oäkta och spelade). Det är modigt att låta den gula toningen och ordet plötsligt förmedla avsändaren. Och det är ovanligt med utomhusreklam som får folk att titta till – och le. Reklambyrån heter Forsman & Bodenfors. Jag tror att de har haft förbaskat kul när de gjort den här kampanjen. Sådant syns.








Underbar kampanj!
Hmm. Visst, man kan sätta vad som helst efter ”Plötsligt”. Men att ett papper plötsligt tar slut eller plötsligt blir skrynkligt eller att det plötsligt står en tjej i rosa stövlar och väntar på bussen känns tunt ur ”plötsligt-synpunkt”. Lite konstruerat, liksom. Hade varit mer intressant om de hade använt ”plötsligt” relaterat till något i affischens omgivning. Fast det som är bra är att de nu har uppnått ”Löfbergs Lila-status” ur avsändarsynvinkel. Jag måste sluta skriva så mycket varje gång.
Plötsligt skriver please copy me om affischerna.