Tävlingen Pricka äggen går ut på att pricka vilka bland de 114 nominerade bidragen som förvandlas till ett gyllene ägg den 14 april.
VINSTEN Den som lyckas bäst vinner Guldäggsboken 2011 (värde 595 kronor), en helårsprenumeration på Dagens Media(värde 2 795 kronor) och boken Sälj det med ord!
UPPDRAGET Varje dag presenteras en kategori här på Please copy me. Du lämnar din röst som en kommentar under respektive inlägg. Ditt uppdrag är alltså – och detta är viktigt – att gissa vilket av de nominerade bidragen inom varje kategori som huvudjuryn har belönat med ett guldägg. Fullständiga tävlingsregler hittar du här.
EVENT (3/14)
Juryn
Kategoriordförande: Frank Hollingworth, King Jurymedlemmar: Desirée Maurd, Prime PR; Andreas Dahlqvist, DDB; Hanna Björk, Åkestam Holst; Marita Kuntonen, Jung; Carl Fredrik Jannerfeldt, BBDO; Robert Lund, Forsman & Bodenfors; Mitte Blomqvist, Storåkers; Hans Sydow, Saatchi & Saatchi; Åsa Höistad Jonsgården, Eventum; Jesper Eronn, Draftfcb.
MINI Getaway Stockholm 2010 / BMW, MINI / Jung von Matt / Läs mer >>
Tillsammans / IKEA Svenska Försäljning AB / Kollo / Läs mer >>
Weekday tickets / Kungliga Operan / DDB Stockholm / Läs mer >>
Världens minsta hemmabio bjuder på världens största hemmabio / Nokia / Family Business / Läs mer >>
Mini Getaway
MINI Getaway måste ju vinna för annars har jag fel.
Weekday tickets / Kungliga Operan / DDB Stockholm
Mini Getaway.
Alla är ju bra, men med hårdast konkurrens från Mini satsar jag på den oväntade operabiljetten.
Weekday/Operan. Go Tove, Ted och Tomas!
Svårt, men det får bli Weekday tickets / Kungliga Operan.
Weekday tickets / Kungliga Operan / DDB Stockholm /
Mini Getaway!
MINI Getaway
Weekday tickets / Kungliga Operan / DDB Stockholm – Känns helt enkelt klockren.
Mini Getaway
MINI Getaway Stockholm 2010 / BMW, MINI / Jung von Matt
MINI GETAWAY STOCKHOLM 2010
Weekday tickets / Kungliga Operan / DDB Stockholm.
MINI Getaway Stockholm 2010 / BMW, MINI / Jung von Matt
MINI Getaway Stockholm 2010/BMW
Mini Getaway!
Jag tycker också att Mini är grym. Men som event räknat så tycker jag faktiskt att Nokia är allra bäst. Eller kanske Ikea. Men Nokia är ju ändå ett bra sätt at visa en en produktfördel för 10000 människor samtidigt.
Tillsammans. Kollo.
[…] Det är svårt att mäta kreativitet. Ännu svårare att tävla i det. Men idag avgörs en tävling i kreativitet. Nämligen guldägget. Här prisas 2010 års reklamkampanjer utifrån i kreativitet. Sveriges reklambyråerna gör upp i de 14 kategorierna: Direkt. Radio, Event, Film, Interaktivt, Integrerat, Media, Pr, Produktion, Design, Tidningsannonsering, Utomhus, Titanägget och Guldskrift […]