Pricka äggen: Vem vinner i Media? (7/14)
Tävlingen Pricka äggen går ut på att pricka vilka bland de 114 nominerade bidragen som förvandlas till ett gyllene ägg den 14 april.
VINSTEN Den som lyckas bäst vinner Guldäggsboken 2011 (värde 595 kronor), en helårsprenumeration på Dagens Media(värde 2 795 kronor) och boken Sälj det med ord!
UPPDRAGET Varje dag presenteras en kategori här på Please copy me. Du lämnar din röst som en kommentar under respektive inlägg. Ditt uppdrag är alltså – och detta är viktigt – att gissa vilket av de nominerade bidragen inom varje kategori som huvudjuryn har belönat med ett guldägg. Fullständiga tävlingsregler hittar du här.
MEDIA (7/14)
Juryn
Kategoriordförande: Andreas Ullenius, Åkestam Holst Jurymedlemmar: Patrik Reuterskiöld, Storåkers McCann; Emmeli Österdahl, DDB; Emma Eriksson, Le Bureau; Jacob Nelson, Forsman & Bodenfors; Lotta Mellgren, Ester; Gustav Egerstedt, Saatchi & Saatchi; Enis Püpülek, WWTBWA; Beatrice Feuk Dahlström, IUM; Kerstin Engberg, Ogilvy; Helena Westin, Tre Kronor.
Hemsida med kort hållbarhet / Brämhults / Volontaire / Läs mer >>
Konst på elskåp / Fortum / Garbergs / Läs mer >>
Weekday tickets / Kungliga Operan / DDB Stockholm / Läs mer >>
Don’t tell Ashton / Berghs School of Communication / Berghs School of Communication / Läs mer >>
Webbadressförlängaren / Sveriges Radio / Forsman & Bodenfors / Läs mer >>
MINI Getaway Stockholm 2010 / BMW, MINI / Jung von Matt / Läs mer >>
Bordellen i Almedalen / Järfälla Tjejjour / GyroHSR Scandinavia / Läs mer >>
Osjälvisk status / Svenska FN-förbundet / INGO / Läs mer >>
The Human Jukebox / Pause Ljud & Bild / Åkestam Holst / Läs mer >>
Mellanmålsbyrån / Pressbyrån / Åkestam Holst / Läs mer >>
Livelöpet / Aftonbladet / Prime PR / Läs mer >>
Levande Julkort / Posten / Åkestam Holst / Läs mer >>