Pricka äggen: Vem vinner i Tidningsannonsering? (11/14)
Visst, tävlingen Pricka äggen går ut på att gissa vad juryn tycker. Men på Facebook kan du själv få tycka till. Gilla/Like den annonsen som du tyckte var bäst i Sverige under 2010. Du får gilla flera om du vill. Ta mig hit!
Tävlingen Pricka äggen går ut på att pricka vilka bland de 114 nominerade bidragen som förvandlas till ett gyllene ägg den 14 april.
VINSTEN Den som lyckas bäst vinner Guldäggsboken 2011 (värde 595 kronor), en helårsprenumeration på Dagens Media(värde 2 795 kronor) och boken Sälj det med ord!
UPPDRAGET Varje dag presenteras en kategori här på Please copy me. Du lämnar din röst som en kommentar under respektive inlägg. Ditt uppdrag är alltså – och detta är viktigt – att gissa vilket av de nominerade bidragen inom varje kategori som huvudjuryn har belönat med ett guldägg. Fullständiga tävlingsregler hittar du här.
TIDNINGSANNONSERING (11/14)
Juryn
Kategoriordförande: Andreas Ullenius, Åkestam Holst Jurymedlemmar: Patrik Reuterskiöld, Storåkers McCann; Emmeli Österdahl, DDB; Emma Eriksson, Le Bureau; Jacob Nelson, Forsman & Bodenfors; Lotta Mellgren, Ester; Gustav Egerstedt, Saatchi & Saatchi; Enis Püpülek, WWTBWA; Beatrice Feuk Dahlström, IUM; Kerstin Engberg, Ogilvy; Helena Westin, Tre Kronor.
Varannan vaskning / IQ / Forsman & Bodenfors / Läs mer >>
Hjälp oss att bryta en gammal jultradition / Stockholms Stadsmission / Garbergs / Läs mer >>
Test 43 / Försvarsmakten / DDB Stockholm / Läs mer >>
Kom närmare / Sydsvenskan / The Fan Club / Läs mer >>
Till alla er (Dåliga förlorare) / Riksgälden/Storåkers McCann / Läs mer >>
Cykelkullan / Vasaloppet / Welcom i Göteborg / Läs mer >>
Dracula / Viktor Rydbergs Gymnasium / Lowe Brindfors / Läs mer >>
Opera i 3D / Folkoperan / Lowe Brindfors / Läs mer >>
Fylledubbel / McDonald’s / DDB Stockholm / Läs mer >>
I allra sista minuten / TICKET Resebyrå/Jung von Matt / Läs mer >>
Julklappspapper / Lidl / INGO / Läs mer >>
Här är inte ditt liv / Papercut / DDB Stockholm / Läs mer >>
Vindsvåning är ett sätt att leva / Stockholms Stadsmission / Daniel Åhlman, Marcus Sjögren, Johan Täppmark / Läs mer >>
Dead Men/A Non Smoking Generation / Fredrik Forsling – Special Branding Projects / Läs mer >>
Mode för hemmet / Nordiska Kompaniet / Lowe Brindfors / Läs mer >>
Prisvärda Julgåvor / Rädda Barnen / Lowe Brindfors / Läs mer >>