Köp en bok – få en påse.
Om en vecka är det – äntligen! – releasefest för Sälj det med ord! på Röhsska museet i Göteborg. Det ska bli helt fantastiskt roligt. En bit över 300 personer kommer dit för att mingla, dricka öl, käka snacks – och köpa boken. Under kvällen kommer den att finnas till specialpriset 250 kronor. Ta gärna med dig jämna kontanter – det blir enklast så. Och du …
… de första som köper boken på plats kommer att få med sig den hem i en bjudpåse (det som på utrikiska kallar för goodiebag). Bjudpåsen innehåller en massa intressant för dig som gillar reklam, regn, skrivande, design och nya kläder. Det finns ett begränsat antal bjudpåsar – 100 i Göteborg, 50 i Malmö och 100 i Stockholm. Du som har förhandsbokat* boken kan vara helt säker på att du får en. Här är de samarbetspartners som finns med i påsen:
Stutterheim Raincoats är ett varumärke som tillverkar handgjorda regnrockar i Sveriges blötaste stad, Borås. Alla kapporna är numrerade och signerade av sömmerskorna. Grundaren heter Alexander Stutterheim, och jobbade tidigare som copywriter på Lowe Brindfors.
www.stutterheim.se
Dagens Media är – med sin papperstidning, webb och iphone-applikation – en guide för alla de som jobbar med kommunikationsfrågor.
www.dagensmedia.se
Scandic Grand Central är Scandics nya livsstilssatsning – ett hotell med 391 rum, mötes- och konferenslokaler, gym, restaurang, bistro, och en stor hotellbar/lounge öppen för alla. Ambitionen är att skapa ett opretentiöst men innovativt, medvetet och engagerat hotell.
www.scandichotels.se/grandcentral
Språktidningen är tidningen för alla som gillar språk. Den handlar i första hand om svenska. Men den skriver också om andra språk som används i Sverige och om moderna världsspråk, döende minoritetsspråk liksom utdöda kulturspråk. Språktidningen innehåller underhållande reportage, bildande populärvetenskap och lättsam kuriosa.
www.spraktidningen.se
Whitelines är ett ungt svenskt företag som bygger på en idé som Olof Hansson fick när han satt och skissade på en annan produkt. Innovationen bygger på vita linjer mot tonad bakgrund, vilket gör det skönare för dig att skriva och läsa. Du slipper störas av att pennans mörka linjer blandas ihop med de mörka linjerna på papperet, eftersom Whitelines istället frilägger det du har skrivit. Mer utrymme för dina idéer helt enkelt.
www.whitelines.se
Röhsska museet är landets bästa museum för mode, design- och konsthantverk. Just nu pågår en stor Bruno Mathsson-utställning i releasefestens lokaler, där årets Bruno Mathssonstipendiat Daniel Rybakken ställer ut.
www.designmuseum.se
Trib. är – nu tar vi det på engelska – a Stockholm-based talent expert, freelance agent and headhunter serving some of Sweden’s most innovative creatives, strategists and specialists.
www.trib.se
Arctic Paper är en av Europas ledande producenter av grafiskt finpapper. På marknaden är de kända genom sina produktvarumärken Amber, Arctic och Munken.
www.arcticpaper.se
Elanders är en global tryckerikoncern med produktionsanläggningar i tio länder på fyra kontinenter. De skapar böcker och tidskrifter, fotoprodukter, förpackningar, informations- och marknadsmaterial samt manualer och produktinformation.
www.elanders.se
Guts & Glory är en reklambyrå i Malmö. De säger själva: “Reklam som vågar är reklam som vinner. Vänner. Hjärtan. Marknadsandelar. Sådan reklam kan vi hjälpa dig med.”
www.gutsglory.se
***
BONUS: De första som köper boken i Göteborg får dessutom med bloggboken Please copy me, som är framtagen i samarbete med Arctic Paper och CP+B Europe. Och i tre av de 250 bjudpåsarna finns reklamspelet Äntligen reklam! från Abracadabra.
* Du som har förhandsbokat har nyligen fått ett mejl med en länk, där du kan bekräfta din förhandsbokning. Har du förhandsbokat, men inte fått mejlet? Skicka ett mejl till mattias@akerberg.com, så ordnar vi det. Sista förhandsbokningsdag är nu på fredag, den 14 oktober. Tack!