Så använder du bloggen som en språngbräda för varumärket
Den 23 augusti 2006 gjorde jag det som alla modeintresserade unga tjejer gjort: jag startade en blogg. Men istället för dagens outfit handlade min om dagens annons, dagens ord eller dagens copywriter. Långsamt och nyfiket började jag att kartlägga branschen för att förstå hur man blir en enastående copywriter. Det tar tid – 10 000 timmar om Malcolm Gladwell har rätt – och fem år senare har resan bara börjat. Det mesta och bästa är ännu ogjort. Men längs vägen har det hunnit hända mycket.
Om den resan tänker jag berätta under min föreläsning på The Workshop i Malmö den 19 oktober. Då ordnar varumärkes- och webbyrån Manifesto en halvdagskonferens med workshops inom sociala medier. Du får – enligt programmet – möta “trenderna i det nya medielandskapet och chans att utveckla en social språngbräda för ditt eget varumärke, både på det professionella och det personliga planet.” Det finns ett fåtal platser kvar. Platsen är Victoriateatern. Biljetten för hela halvdagen kostar 1 500 kronor exklusive moms. I avgiften ingår fika, frukt och boken Sociala? Medier? En antologi om en ny tid. Du kan anmäla dig här.
Här är programmet för halvdagen
13.15 – 13.20
Presentation
13.20 – 13.40
Why Your Returns Are Love
- Strategi och framgång har
lika många bokstäver
13.40 – 14.20
Workshop: Från Business as usual
till Business as social
14.25 – 14.45
Sociala medier är gratis men kreativitet lönar sig
14.45 – 15.30
Fika + Workshop: The Viral Staircase – snabbaste vägen till ett helhjärtat varumärke
15.30 – 16.00 Personliga varumärket
i sociala medier
16.00 – 16.40
Workshop: Blogga dig smart,
social och bäst i Sverige
16.40 – 17.00
Diskussion och avslutning
***
Framöver blir det fler kul föreläsningar. Redan på onsdag, den 5 oktober, pratar jag om att sälja med ord (och alla andra tänkbara medel) på Marknadsföringens Dag i Kalmar. Efter föreläsningen har du möjlighet att förhandsboka Sälj det med ord! till specialpris. Senare blir det mingel på Best Western Kalmarsund.
Under oktober-november blir det comeback på Yrkeshögskolan Göteborg – och fem heldagar tillsammans med copywriterstudenterna på Reklam & marknadsföring. Och den 3 november blir det Stockholm och föreläsning med Berghs-studenterna på kvällskursen Copywriting steg 2.