Lunchaihop två av dina vänner på Linkedin

Lunchaihop.se

Lunchen är en himla bra grej för den som gillar mat och människor. När jag började jobba i reklambranschen upptäckte jag snart det roliga i att ta vara på lunchen, att få tid att äta med mina närmaste vänner – men också att träffa andra. Lunch är ett oslagbart intro – avslappnat och tidsbegränsat. Du är i gränslandet mellan personlig och professionell, med en fot på jobbet och en i ledigheten. Den där timmen kan mycket väl vara den viktigaste – och roligaste – på hela dagen.

Idag lanseras tjänsten Lunchaihop.se, där du kan uppmuntra två av dina Linkedin-kontakter att träffas mellan tolv och ett. Förhoppningen är att fler svenskar kommer att ta en lunch tillsammans – och hitta nya affärsmöjligheter eller jobb. Och äntligen får fler verklig nytta av Linkedin, som ju länge varit det svarta fåret bland de sociala medierna.

Jonas Larsson

Bakom tjänsten står Jonas Larsson, som nu söker nya utmaningar efter att i två år ha jobbat med digitala medier på SVT. Bakom Jonas finns en engagerad grupp människor, som de senaste veckorna har arbetat stenhårt för att förverkliga tjänsten. Jag har skrivit texterna till sajten, och bidragit med idéer, tankar och brutalärliga åsikter. Här är hela arbetsgruppen:

Jonas Larsson – projektledare
Stefan Ronge, Deportivo – creative director
Hampus Högberg, Deportivo – designer
Fredrik Davidsson, Teknograd – backend-utveckling
Tommy Skott, Teknograd – frontend-utveckling
Per Sandström, Kollegorna – frontend-utveckling
Per Torberger, One Man Show – copywriter
Mattias Åkerberg, Please copy me – copywriter
Jeanette Fors-Andrée, Krisinstitutet – kommunikationsstrateg
Malin Ströman, SVT – digital strateg
Micco Grönholm, Pyramid – varumärkesstrateg
Åsa Wallenrud, Lilla Gumman – planner

Vilka två av dina Linkedin-kontakter borde lunchaihop?

www.lunchaihop.se