Det är dan före dan före dan före dan före dan före dopparedan. Det är bråda dagar som förhoppningsvis leder till belöning i form av lata dagar med klappar, spel, tv och överdådiga julbord. Och till dig som ännu våndas över julklapparna – till dig själv eller till andra – kommer här ett tips:

Boken Sälj det med ord! – konsten att skriva reklam sammanfattar hela tänkandet bakom reklamens retorik från att utforska och få grepp om ämnet till att komma på en bärande idé och sedan formulera sig på ett sätt som övertygar och tar skruv. Den innehåller dessutom intervjuer med några av Sveriges bästa copywriters: Anna Qvennerstedt, Niclas Carlsson, Magnus Jakobsson, Petrus Kukulski och Martin Marklund. Här kan du förresten läsa hela intervjun med Magnus Jakobsson.
– Du hinner fortfarande få den hemskickad innan julafton om du beställer på Bokus eller Adlibris (senast tisdag). Den finns också att köpa hos Akademibokhandeln (utvalda butiker), Press Stop Götgatan och på Papercut.
– Om du vill köpa boken i plural (minst 5 böcker) till/tillsammans med dina medarbetare: fyll i intresseformuläret nedan, så kommer ett paketpris till din inkorg, och du väljer därefter att göra din beställning. Om du jobbar/bor i centrala Göteborg kan du under veckan få personlig leverans av boken. Mejla mattias@akerberg.com, så ordnar vi det. God jul!
INTRESSEANMÄLAN [contact-form 3 ”Sälj det med ord!”]
ja, hurra! ska in till press stop snarast.
Hej!
Finns den att köpa nånstans i Gbg? Eller kanske leverans på en till mig till Samlas tisdag kväll? Om du kommer?
Bästa,
K
Släpp boken nu. Alla som läser den här bloggen är sjukt trötta på att höra dig råsälja den. Släpp den och gå vidare med att göra en rolig och tankeväckande blogg för alla som gillar kommunikation.
Vicky: Kul – trevlig läsning!
Karin: Inga problem, jag tar med en bok imorgon. Ses!
Karl Frisk: Det har gått två månader sedan din senaste kommentar, som också den kritiserade att jag skrev om boken. Då svarade jag med en förklaring och uppskattade att du förde fram din åsikt. Sedan dess har lejonparten av inläggen handlat om reklam.
När du nu återkommer med en repris blir jag mest ledsen. Men också trött. I motsats till dig – som försöker göra dig till talesperson för alla bloggens läsare – tänker jag bara prata för mig själv: jag väljer själv vad jag skriver om på den här bloggen. Om du inte gillar det du läser: läs någonting annat.
Eller skriv en kommentar som muntrar upp.
Tack! Vi ses.
Håller med, det var dumt av mig. Bara det att jag gillar bloggen så mycket när det inte handlar om boken. Men givetvis har du rätt, det är din blogg och om man inte gillar den så behöver man ju inte läsa den. Svårare än så är det inte.