Remix-föreläsning lockade 250 till Clarion Hotel Post (tack!)
“Egentligen vågar jag inte det här. Men det struntar jag i.”
Det var tänkt att bli en rätt liten grej. En öppen föreläsning på hemmaplan bara, för den som ville komma och lyssna. Om det kommer 100 pers, tänkte jag, då är det en succé. Men när jag på måndagskvällen höll en timslång föreläsning i Drottningporten på nyöppnade Clarion Hotel Post i Göteborg kom det betydligt fler än så. I publiken (250 personer) fanns en skön blandning av branschkollegor, kompisar, reklamstudenter, bloggläsare och tidigare klasskamrater. Det stora intresset är enormt smickrande. Tack till dig som kom och lyssnade!
Jag hade satt samman en remix-föreläsning särskilt för den här kvällen. Jag berättade om de senaste fem (de roligaste!) åren, om att våga lite mer än jag egentligen vågar, att vara nyfiken, aldrig sluta leka – och om att kämpa för att skapa reklam som säljer utan att vara säljig. Det blev berättelser och några vägvinnande råd. Och en avslutande reklamstund med filmer för IQ, Folksam, Riksgälden och djuice. Efteråt blev det småsnack, kramar och fina möten – och boken fick nya ägare. Summa summarum: en kväll att minnas och leva länge på.
Tack till Christer Hedberg för fotografierna.
***
Snacket efteråt