48 timmar kan förändra allt – anmälan öppen nu.
48h är Sveriges största reklamtävling för och av studenter, och avgörs i Stockholm 22-24 mars. Det är en jättechans för blivande reklammakare från hela landet att mötas och knyta kontakter med varandra såväl som med branschen. Under två intensiva och roliga dygn har du möjlighet att visa vad du går för. I varje team finns en copywriter, art director och strateg. Vinnarteamet får sin annons publicerad på sidan 3 i DN, GP och Sydsvenskan. Dessutom vinner de 18 000 kronor – och får visa mapp på några av landets största reklambyråer. Och nu är anmälan öppen.
Läs mer och anmäl dig på www.48h.se.
***
För dig som hunnit gå ut skolan och jobbat på reklambyrå i mindre än tre år finns tävlingen Best Yet. Den är i Stockholm – på Tvålpalatset närmare bestämt – den 13 mars. De två vinnande teamen får representera Sverige i den europeiska finalen i Oslo. Läs mer och anmäl dig på www.bestyet.se.
***
Och när vi ändå snackar tävlingar: skriv in de viktigaste Guldägget-dagarna med bläck i kalendern. Deadline för Guldskrift och Kycklingstipendiet (schysst kampanjsajt!) är nu på fredag, den 17 februari. Den 27–29 mars får du veta vilka bidrag som är nominerade. Och den 17 april är det stor gala med prisutdelning, middag och underhållning på Stockholm Waterfront Congress Centre.