Please Copy Me-logotyp
Öppna meny

Please copy me är en liten reklambyrå i Göteborg med stor kompetens inom copywriting och UX-writing. Hör av dig!

facebook.com/pleasecopyme linkedin.com/mattiasakerberg
  • Hem
  • Nyhetsbrev om copywriting
  • Bloggen
  • Copy-journalen
  • 🔥 Copyklubben
  • Kontakt

Inspiration // Austin Kleon

Austin

Austin Kleon är skribent, konstnär och författare. Han gillar kommunikation, och hjälper varumärken att berätta historier med bilder och ord. Den 28 februari släpper han boken Steal like an artist, som bygger på tio klockrena råd som han förmedlade under en föreläsning på Broome Community College i Binghamton, New York. I ett blogginlägg fördjupar han råden, och i boken lär han fördjupa fördjupningen. Men börja med råden, läs sedan inlägget, sedan boken.

poster-0-500x666

EtiketterAustin Kleon, Steal like an artist

Ett svar till “Inspiration // Austin Kleon”

  1. Feffe Kaufmann skriver:
    3 februari, 2012 kl. 09:09

    Oj vad jag gillade punkt 6 i hans lista mest! Det är något som jag fortfarande går på små moln över. Allt sedan jag valde att börja studera webbkommunikation och vänt ryggen till byggbranschen har denna företeelse blivit mer en allmän plattform. Att dela med sig av sin kunskap. Jag har bara ett ord för det och det är fantastiskt. Fortsätt inspirera! 🙂 MVH/F

Kategorier
  • Copywriting
  • Försäljning
  • Kreativitet
  • Okategoriserade
  • Please copy me
  • Produktivitet
  • Skrivande
  • Sökes
  • UX-writing
De senaste inläggen
  • 🚀 HUR BYGGER DU DITT TEAM? 💥
  • 2020 för Please copy me i ord och minnen
  • Lär av Handley, Simmonds och Moore på Copywriting Conference i mars 2021
  • 8 lärdomar om copywriting från boken Copywrong to copywriter
  • Writer? A/B-testa mer om du vill VETA hur dina ord landar [konverteringsoptimering]
  • Nä, du måste inte skriva siffror upp till 12 med bokstäver (och inte vänta 30 minuter innan du badar) 🏊🏻‍♀️
  • Svårt att hitta rätt röst och ton? 3 sätt att få med kunden på tåget
  • Hur skriver du? 3 grejer om hur jag skriver copywriting
  • ”Slösa inte med folks tid” – skriv UX-writing som om du vore Kurt Vonnegut [Föreläsning av Hazel Jennings, Instagram]
  • Så hittar du den perfekta kontorslokalen i Lidköping (på 24 timmar)
  • Färg fäster bättre än fakta
  • Introducing: #Linkedinterviews by Please copy me
  • Gör klassisk musik att du skriver bättre?
Taggar
Anna Qvennerstedt content Copywriterbibeln copywriting CP+B Europe Crispin Porter + Bogusky Daniel Vaccino DDB Stockholm Forsman & Bodenfors föreläsning Garbergs Google Goss Guldskrift Guldägget Gustav Martner ICA IKEA inspiration Jan Cederquist King Lars Falk länkar om UX-writing Lär dig mer om content marketing Lär dig mer om copywriting Lär dig mer om försäljning Lär dig mer om mikrocopy Lär dig mer om nyhetsbrev Lär dig mer om rubriker Lär dig mer om UX-writer Lär dig mer om UX-writing Magnus Jakobsson Mattias Åkerberg McDonald's Människor Navid Modiri Niclas Carlsson Per Robert Öhlin Pricka äggen storytelling Sälj det med ord! utbildning UX-copy UX-design Volontaire
Alla tiders inlägg

MED ANDRA ORD

👋Jag – Mattias Åkerberg – är copywriter och UX-writer. Du kan gratis få nyhetsbrevet om copywriting eller signa upp på nyhetsbrevet som UX-writing. Du kan också lyssna när jag snackar copywriting i poddformat, och få boken Sälj det med ord.

Du kan anlita mig för att hitta orden som får folk att läsa, förstå och köpa det du säljer. Vore det intressant? Skicka mejl till mattias@pleasecopyme.se

Please © me, men ange gärna källan.

I samarbete med Raket Webbyrå
facebook.com/pleasecopyme linkedin.com/mattiasakerberg