Bloggen blir månadsbrev – slutet på resan, början på en ny
Ibland kan ett litet steg bakåt vara precis det som behövs för att föra utvecklingen framåt.
– Carin Fredlund, journalist och varumärkesanalytiker, hyllar det analoga Please copy me-initiativet.
Nya symbolen för Please copy me. Formgivare: Dahlbäck/Söderberg.
Nu på fredag – den 31 augusti – blir det att säga hej då till den här bloggen. Men inte till Please copy me.
Det som är slutet på en resa, är början på en ny; tillsammans med formgivare, tryckeri, pappersleverantör och korrekturläsare skapar jag ett analogt månadsbrev om reklam, skrivande och kreativitet. Den lilla tidningen blir i A3-format och med dubbelsidigt svartvitt tryck. Det blir intervjuer, tips, kunskap, tyckande och inspiration. Det första numret utkommer den 25 september, och landar i brevlådan hos alla som prenumererar för 129 kronor för tre nummer (redan nu har många gjort det kloka valet).
Fyll i formuläret om du vill följa med på den fortsätta resan. Det vore skoj.
PS. Facebook-gruppen Jag läser Please copy me (med över 3 500 medlemmar) och mitt Twitter-konto @pleasecopyme (med 5 000 följare) kommer fortsätta att vara platser för snack om reklam, kreativitet och skrivande. Där kan vi tillsammans diskutera, kommentera och påverka innehållet i månadsbreven.