Design Matters i Köpenhamn med kunskap från Spotify, Instagram och Netflix – kom dit!

Design Matters 2017 – om UX och UX-writing

Häpp! Den 27-28 september är det Design Matters i Köpenhamn. Det är en mötesplats och tvådagarskonferens som sammanför designers för att diskutera och lära mer om ”how to create changes in digital design and the way we interact with digital products”.

Design Matters 2017

Det låter ju superintressant! Därför har jag köpt biljett, bokat boende och planerat tre dagar i Köpenhamn (jag bor annars strax utanför Göteborg) – allt för att lära mig massor om UX, den digitala designprocessen – och om UX-writing. Och på årets konferens – den tredje i ordningen – är faktiskt ”Conversational UI” ett av tre teman – det bådar gott.

Så Design Matters blir det i höst. Och det är då rakt inga dåliga nummer som tvådagars-konferensen bjuder på; föreläsarna kommer från Spotify, Instagram, Uber, Google och Netflix (för att bara nämna fem).

Design_Matters_2017_speakers

Jag ser extra mycket fram emot att höra:
Hazel Jennings, Content Strategist på Instagram, prata om UX utifrån Kurt Vonneguts ”8 Rules for Writing”
Tamara Hilmes och Marina Posniak, UX writers på Spotify, prata om hur du formulerar felmeddelanden som får användaren att faktiskt tycka om dig
Bojana Jamborcic, UX Design Lead på Typeform, prata om ”what conversational really means to customers in digital interfaces” i form av formulär och enkäter

Men som alltid lär de vara de mest oväntade och (för mig) okända föreläsare som är bäst. Bland toppnamnen finns Rahul Sen, Design Manager på Spotify; Adam Cutler, Design Practices Director på IBM Design; och Molly Nix, Senior Product Designer på Uber. Förväntningarna mina = höga!

Självklart kommer jag här på bloggen att dela med mig av det bästa från Design Matters, men det bästa bästa är såklart att vara där, live, på plats. Alltså: ännu finns chansen att köpa biljett! Priset är 805 euro till och med den 1 september, därefter 940 euro.

Kommer du också dit? Hojta gärna i så fall (på Facebook eller på mejl) och kom fram och säg hej; jag kommer garanterat att känna mig en smula vilsen som copywriter bland alla designers. Vi ses!