Udemy har fått fnatt – copywriter-kurser för nästan ingenting under begränsad tid (med Andy Maslen och Nick Usborne)
Ibland är en no-brainer verkligen en no-brainer.
Som nu.
Udemy är ett gigantiskt webbaserat universitet med över 15 miljoner studenter. Här finns 55 000 kurser på 80 språk att välja bland för den som vill lära sig mer om marknadsföring, företagande, design och språk. Kolla:
Och när höstterminen nu drar igång erbjuder Udemy 40 000 av dessa kurser till ett gnugga-sig-i-ögonen-lågt pris (det vill säga 10 USD – det är 80 svenska kronor det). 😲😲😲
Men bara under en begränsad tid = till och med midnatt klockan 06.00 på fredag, den 18 augusti. 🏃🏼♂️🏃🏼♂️🏃🏼♂️
Det gäller med andra ord att passa på; normalt sett kostar många av kurserna 100 USD eller mycket mer. Och när du väl har köpt en kurs har du tillgång till den livet ut. Det kallar jag en no-brainer. 👍
Låter det för bra för att vara sant? Det är det inte.
Låter det nästan som är jag jobbar på Udemy? Det gör jag inte.
Jag känner bara att det finns nästan hur mycket som helst som jag skulle vilja lära mig, men att hejda sig en smula är också klokt ibland. Därför har jag valt att handplocka tre kurser. Lärarna? Erfarna som bara den! Å ena kursen: Andy Maslen, författare till Persuasive Copywriting och Write To Sell. Och å de andra kurserna: Nick Usborne, en sällsynt erfaren copywriter som coachar frilansande copywriters och är författare till boken Net Words. Det här blir kul – nu kör vi. 🏫 🚌
Breakthrough Copywriting (Andy Maslen)
Conversational Copywriting – The future of selling online (Nick Usborne)
How To Write Better Headlines – For Content, Email & Social (Nick Usborne)
***
Innan rea-butiken stängde dörren passar jag på att köpa ytterligare tre kurser – om skrivande, UX och SEO (sökordsoptimering). Så mina kurser för hösten 2017 ser ut som följer: