Boktips
- Sälj det med ord – konsten att skriva reklam (Mattias Åkerberg och Christer Wiklander, 2011)
- The Copy Book (D&Ad, 2011)
- The Idea Writers (Teressa Iezzi, 2010)
- Konsten att skriva så dina kunder vill köpa (Jack Hansen, 2004)
- 100 Great Copywriting Ideas (Andy Maslen, 2009)
- Write to sell (Andy Maslen, 2007)
- Copy. : valda skrifter ur svensk reklam 1960-1980 (Lars Falk och Torbjörn Lenskog, 1982)
- Copy? Copy! (Torbjörn Broberg)
- Copywritern (Lars Falk)
- 100 sidor om att skriva säljbrev som träffar kunderna rakt i hjärtat (Krister Maxe)
- 100 sidor om webbtexter som får kunderna att köpa (Daniel Ernerot, Emil Holmström och Jack Hansen)
- Att skriva : en hantverkares memoarer (Stephen King)
- Tydliga texter (Jenny Forsberg, 2009)
- Att skriva för webben är att skriva för publik (Jonas Söderström, 2001)
- The Elements of Style (William Strunk Jr, 1918)
- Om ett ord (Daniel Ernerot, Emil Holmström, 2006)
- Ord till salu (2009)
- Ord till salu (Jan Cederquist m fl., 1978)
- Fuck Logic (Per Öhlin)
- Hey Whipple, Squeeze This (Luke Sullivan)
- När gräset växer. Några ord om att mäta reklam. (Dan Landin)
- Skratta hela vägen till butiken (Einar Korpus, 2009)
- Reklam – en objuden gäst? (Marie Grusell, 2008, akademisk avhandling)
- Reklamiska (Einar Korpus, 2008)
- Lovtal (Lars Falk, 2006)
- Skrivbok (Lars Falk)
- Reklown: 30 år i reklamens manege (Jan Cederquist, 1997, pocket 2006)
- The Creative Revolution (Claes Bergquist, 2005)
- Reklambibeln (Christer Wiklander och Jack Hansen)
- Tala inte om för mamma att jag jobbar med reklam! Hon tror jag jobbar som pianist på en bordell (Jacques Séguéla, 1987)
- Uppfinnaren (Alf Mork)
- Guldägg & beska droppar (Sören Blanking)
- Svensk reklam är skit (Lars Forsberg och Björn Schumacher, 1985)
- Var snäll och köp (Larz G Lundgren, 2005)
Storytelling
- Fame to claim (Per Robert Öhlin, 2012)
- Storytelling befolkar varumärket (Matts Heijbel, 2010)
- Steal Like an Artist (Austin Kleon, 2012)
- Den mentala orgasmen (Per-Robert Öhlin, 2012)
- Nextopia (Micael Dahlén, 2009)
- Boxen (Micael Dahlén, 2008)
- Vad som händer i världen (Fredrik Härén, 2008)
- Fuck Logic (Per Öhlin)
- Tänk det otänkta (P A Ståhlberg, 2010)
- Detective Marketing (Stefan Engeseth, 2007)
- One (Stefan Engeseth, 2005)
- It’s not how good you are, it’s how good you want to be (Paul Arden)
- Whatever you think, think the opposite (Paul Arden, 2006)
Försäljning
- Bästsäljaren (Erik Ullsten)
- När du gör som jag vill : en bok om påverkan (Henrik Fexeus, 2009)
- Konsten att läsa tankar : hur du förstår och påverkar andra utan att de märker något (Henrik Fexeus, 2009)