Copyboken 2022

Kolla! Snart kommer en sprillans ny bok från Sälj-det-med-ord-författaren Mattias Åkerberg. Köp den (om du vill sälja mer)!

Copyboken utkommer i oktober 2022. Det är en bok som många copywriters har väntat länge på. Den berättar att copywriting börjar med att fråga, lyssna, att ta reda på hur saker verkligen är, innan du börjar skriva. Boken förklarar hur du skriver så att det gör ont, hur du påverkar din läsare att komma till skott, och hur du bäst presenterar dina texter så att de landar alldeles rätt.

Copyboken kommer (som det ser ut just nu) att se ut så här:

Copyboken - bok om copywriting Mattias Åkerberg Please copy me

Avsnitt ur Copyboken, ett litet urval:

  • Vad är grejen med copywriting?
  • Det ÄR motigt i början
  • Din uppdragsgivare vill få effekt
  • Andas in – bli gravid
  • Utan spaning, ingen aning
  • Väck din förundran – du vet inte allt
  • Läsaren är boss och expert
  • Vilket jobb gör din produkt?
  • Tankar och text tar tid
  • Ge dig av
  • Begränsningar är bäst
  • Skriv så det gör ont
  • Skriv utan att ändra
  • Skriv som du snackar
  • Bygg en brygga
  • Stryk första meningen
  • Förklara och försvara
  • Mät för att se om texten når målet
  • Orden stannar på jorden

Copyboken är formgiven av Anders Söderberg och Åsa Dahlback på Dahlback/Söderberg i Göteborg. Bokens fotografier är tagna av David Einar. Boken trycks i Sverige, i en begränsad upplaga, och kommer att vara på cirka 350 sidor. Utgivande förlag är Please copy me. Författare är Mattias Åkerberg, som jobbat som copywriter sedan 2006, och tidigare har skrivit boken Sälj det med ord.

I Copyboken hittar du intervjuer med:

  • Björn Engström, Forsman & Bodenfors
  • Daniel Vaccino, Oatly
  • Linda Elers, M&C Saatchi Stockholm
  • Hanna Belander, Nordax Bank (tidigare på Forsman & Bodenfors och King)
  • Stephanie Moradi, Åkestam Holst
  • Rebecka Osvald, frilans (tidigare på Garbergs och Forsman & Bodenfors)
  • Tommy Lundberg, Great Words (tidigare på Lundberg & Co och Brindfors)
  • Emma Zetterholm Kling, frilans (tidigare på Forsman & Bodenfors)
  • Mattias Jersild, frilans (tidigare på SWE Advertising Agency)
  • Fredric Thunholm, Wavemaker / M Group (tidigare på Klarna och dos Santos & Thunholm)

Copyboken kommer att kosta 397 kronor. Det är ett PANGPRIS för så här mycket kunskap, så många verktyg och knep, och så mycket inspiration och klokskap från Mattias Åkerberg och tio andra erfarna copywriters i den svenska reklambranschen.

Du kan förhandsköpa Copyboken med start den 1 juni 2022, och få boken hemskickad direkt när boken kommer från tryckeriet i oktober. Du som köper den senast den 31 juli betalar ingenting extra för frakt och att få boken direkt i brevlådan (om du har en tillräckligt stor brevlåda). Dessutom blir du inbjuden till ett exklusivt webbinarium med Mattias i september, där du får veta mer om och ur boken. Så se till att förhandsköpa Copyboken med start den 1 juni.

Fyll i formuläret för att bli påmind i slutet på maj 2022. Då får du också provläsa ett smakprov ur Copyboken (utan kostnad och utan något som förbinder dig att sedan köpa boken).

Ta chansen!

Påminn mig när jag får provläsa Copyboken