Copyboken

Köp nya boken om copywriting på svenska

Copyboken lär dig skriva copy som säljer

Copyboken visar hur du skriver så att din läsare lägger märke till dig, läser det du skriver och köper det du vill sälja. Boken lär dig mästarnas knep som gör läsare till kunder. Och du får beprövade verktyg, formler och argument som förvandlar dina ord till pengar.Över 1 200 har redan köpt boken! Författare: Mattias Åkerberg.

I Copyboken lär Mattias dig att skriva så att din läsare vill köpa 🤩

Mattias Åkerberg är din ciceron in i copywritingens förtrollande värld. Han är mannen bakom den belönade succébloggen Please copy me, och har sedan 2006 utbildat över 25 000 drivna i konsten att skriva reklam (bland annat genom den för alltid slutsålda boken Sälj det med ord).

Copywriting berättar att copywriting börjar med att fråga, lyssna, att ta reda på hur saker verkligen är, innan du börjar skriva. Boken förklarar hur du skriver så att det gör ont, hur du påverkar din läsare att komma till skott, och hur du bäst presenterar dina texter så att de landar alldeles rätt.

I Copyboken möter du också tio av Sveriges mest begåvade, meriterade och belönade copywriters. Läs, tänk, skriv!

Det här är inte en copy-bok. Det är en copy-bibel.Helhetstäckande, pedagogisk och med många bra exempel. Snyggt formgiven också, vilket gör den ännu roligare att läsa! Helt klart en grymt bra verktygslåda i kommunikationsarbetet för vilken egenföretagare eller marknadsavdelning som helst. Hands down, en riktigt riktigt bra bok!

Johannes Gustavsson, influencer marketing-expert och författare till boken “Influencer marketing i praktiken”

En bok att läsa igen och igen! Mattias har samlat både sin egen och andra copywriters kunskap i ett pedagogiskt, insiktsfullt och underhållande format.Genom att blanda konkreta tips med anekdoter från reklambranschen och ren fakta blir läsaren hela tiden överraskad. För alla oss som brinner för ämnet – den enda boken vi behöver är Copyboken.

Moa Hellgren

Sagt om Copyboken

”En saftig mix av matnyttigheter som ger bra med kött på benen för den som vill ge sig ut i copyvärlden.”

Ida Backman, copywriter, Oatly

“En väldig bra bok om copywriting. Varken mer eller mindre.”

Magnus Jakobsson, copywriter och chief creative officer, The North Alliance

“Jag läser aldrig faktalitteratur, men Mattias Åkerbergs bok förbeställde jag UTAN ATT BLINKA! 😍”

Louise Carlstedt, copywriter, Febbsit Branding

Hårdfakta om Copyboken

Antal sidor: 368. Vikt: 1,3 kg. Papper: Munken Kristall, 150 g (omslag 300 g). Tryckeri: Exakta, Malmö och Lidköping. Pris: 447 kronor inklusive moms. Frakt: Fri som en fågel. Sålda ex: en bra bit över 1 200 (på cirka en månad).

Copyboken är 368 sidor; en inspirations- och instruktionsbok i en, författad av Mattias Åkerberg, och formgiven av Åsa och Anders på designbyrån Dahlbäck/Söderberg i Göteborg.

Köp Copyboken – schysst pris, fri frakt och snabb hemleverans

Betala boken med Klarna – välj Swish, faktura, kort eller direktbetalning (funkar för företag och privatpersoner).

Köp 1-5 böcker på sajten. Mejla kontakt@pleasecopyme.se om du till köpa fler än 5 böcker.

Köp Copyboken med Klarna
Björn Engström, copywriter på Forsman & Bodenfors, och Mattias Åkerberg, copywriter och författare till Copyboken. Foto: David Einar.

I Copyboken hittar du intervjuer med

  • Björn Engström, Forsman & Bodenfors
  • Daniel Vaccino, Oatly
  • Linda Elers, M&C Saatchi Stockholm
  • Hanna Belander, Nordax Bank (tidigare på Forsman & Bodenfors och King)
  • Stephanie Moradi, Åkestam Holst
  • Rebecka Osvald, frilans (tidigare på Garbergs och Forsman & Bodenfors)
  • Tommy Lundberg, Great Words (tidigare på Lundberg & Co och Brindfors)
  • Emma Zetterholm Kling, frilans (tidigare på Forsman & Bodenfors)
  • Mattias Jersild, frilans (tidigare på SWE Advertising Agency)
  • Fredric Thunholm, Wavemaker / M Group (tidigare på Klarna och dos Santos & Thunholm)

Avsnitt ur Copyboken (ett litet urval):

  • Ett hantverk och en konst
  • Skriv inte reklam
  • Starta Copymaskinen
  • Sätt saker i verket
  • Det är motigt i början
  • Det mesta är oläst – och läsaren har rätt
  • Vad är grejen med copywriting?
  • Vad är copywriting? Och vad är det inte?
  • Vad gör en copywriter?
  • Hur blir jag ens (en duktig) copywriter?
  • Var jobbar copywriters?
  • Din uppdragsgivare vill få effekt
  • Andas in – bli gravid
  • Utan spaning, ingen aning
  • Väck din förundran – du vet inte allt
  • Läsaren är boss och expert
  • Vilket jobb gör din produkt?
  • Tankar och text tar tid
  • Ge dig av
  • Du är en dopping
  • Utan spaning, ingen aning
  • Väck din förundran – du vet inte allt
  • Skippa målgrupper och personas (de finns inte)
  • Prata med din läsare
  • Fråga, tystna, lyssna
  • Förstå din läsares hjärna
  • Förstå dina läsares känslor och drivkrafter
  • Begränsningar är bäst
  • Skriv så det gör ont
  • Skriv utan att ändra
  • Skriv som du snackar
  • Bygg en brygga
  • Stryk första meningen
  • Förklara och försvara
  • Mät för att se om texten når målet
  • Orden stannar på jorden

Det finstilta (= köpvillkor för Copyboken)

Du köper boken från Please copy me AB.
Organisationsnummer: 559162-0827

Adress: Krakevägen 2, 531 99 Lidköping

Retur- och ångerrätt: Som privatperson och enligt distansköplagen har du rätt att ångra ditt köp av fysisk bok inom 14 dagar från det att du har tagit emot din beställning. Kontakta oss på kontakt(a)pleasecopyme.se om du önskar göra en retur, så hjälper vi dig med det praktiska.

Fraktpolicy (orderbehandlingstid och kostnad): Boken/böckerna skickas med PostNord. Du får boken hemskickad förutsatt att paketet kommer in i din brevlåda; annars får du hämta upp paketet hos närmaste ombud. Fraktkostnaden ingår i ditt köp. Alla ordrar behandlas av oss inom 1-3 arbetsdagar.

Personuppgiftspolicy: Please copy me AB sparar dina personuppgifter så länge som det krävs för ändamålet med behandlingen. Du kan alltid kontakta oss om du har frågor kring behandlingen av personuppgifter på kontakt(a)pleasecopyme.se

Har du frågor om ditt köp? Kontakta oss på kundsupport på kontakt(a)pleasecopyme.se