Alla källor i Copyboken

Text kommer

Förhandsköp Copyboken redan nu! ✌️ (priset är 397 kronor)

Copyboken utkommer i oktober 2022, och du kan förhandsköpa boken redan nu (fyll bara i formuläret längre ner).

Det här är en bok som många copywriters har väntat länge på. Den berättar att copywriting börjar med att fråga, lyssna, att ta reda på hur saker verkligen är, innan du börjar skriva. Boken förklarar hur du skriver så att det gör ont, hur du påverkar din läsare att komma till skott, och hur du bäst presenterar dina texter så att de landar alldeles rätt.

Copyboken kommer (som det ser ut just nu) att se ut så här:

Copyboken - bok om copywriting

Avsnitt ur Copyboken, ett litet urval:

  • Vad är grejen med copywriting?
  • Det ÄR motigt i början
  • Din uppdragsgivare vill få effekt
  • Andas in – bli gravid
  • Utan spaning, ingen aning
  • Väck din förundran – du vet inte allt
  • Läsaren är boss och expert
  • Vilket jobb gör din produkt?
  • Tankar och text tar tid
  • Ge dig av
  • Begränsningar är bäst
  • Skriv så det gör ont
  • Skriv utan att ändra
  • Skriv som du snackar
  • Bygg en brygga
  • Stryk första meningen
  • Förklara och försvara
  • Mät för att se om texten når målet
  • Orden stannar på jorden
Copyboken - bok om copywriting svenska

Copyboken är formgiven av Anders Söderberg och Åsa Dahlback på Dahlback/Söderberg i Göteborg. Bokens fotografier är tagna av David Einar. Boken kommer också att vara rikligt illustrerad. Copyboken trycks i Sverige, i en begränsad upplaga, och kommer att vara på cirka 370 sidor. Utgivande förlag är Please copy me. Författare är Mattias Åkerberg, som jobbat som copywriter sedan 2006, och tidigare har skrivit boken Sälj det med ord.

I Copyboken hittar du intervjuer med:

  • Björn Engström, Forsman & Bodenfors
  • Daniel Vaccino, Oatly
  • Linda Elers, M&C Saatchi Stockholm
  • Hanna Belander, Nordax Bank (tidigare på Forsman & Bodenfors och King)
  • Stephanie Moradi, Åkestam Holst
  • Rebecka Osvald, frilans (tidigare på Garbergs och Forsman & Bodenfors)
  • Tommy Lundberg, Great Words (tidigare på Lundberg & Co och Brindfors)
  • Emma Zetterholm Kling, frilans (tidigare på Forsman & Bodenfors)
  • Mattias Jersild, frilans (tidigare på SWE Advertising Agency)
  • Fredric Thunholm, Wavemaker / M Group (tidigare på Klarna och dos Santos & Thunholm)

Copyboken kostar 397 kronor. Det är ett PANGPRIS för så här mycket kunskap, så många verktyg och knep, och så mycket inspiration och klokskap från Mattias Åkerberg och tio andra erfarna copywriters i den svenska reklambranschen.

Du kan redan nu förhandsköpa Copyboken, och få boken hemskickad direkt när boken kommer från tryckeriet i oktober. Du blir då också du inbjuden till ett exklusivt webbinarium med Mattias Åkerberg onsdagen den 21 september, där du får veta mer om och ur boken. Du som köper den senast den 30 juni betalar ingenting extra för frakt och att få boken direkt i brevlådan (om du har en tillräckligt stor brevlåda).  Kostnad för frakt tillkommer med 99 kronor (eftersom boken väger hela 1,3 kg).

Provläs Copyboken innan du bestämmer dig

Innan du väljer om du vill köpa boken får du gärna provläsa ett smakprov ur Copyboken (utan kostnad och utan något som förbinder dig att sedan köpa boken).