Copytimmen om AI och copywriting 14 juni 2023

AI och copy – exklusivt webbinarium (FULLSATT!)

Kan ChatGPT skriva kreativa copy-texter?

Intresset för vad AI kan göra för copywriting är enormt. Vissa är rädda, de flesta är nyfikna. Kan ett verktyg som ChatGPT skriva kreativa texter? Om PRECIS det handlar Copytimmen med Mattias Åkerberg onsdagen den 14 juni klockan 09.00-10.00.

Anmälan är stängd. Grattis till dig som hann knipa en plats!

Men … det finns platser till extratillfället torsdagen den 22 juni klockan 09.00-10.00.

Frågorna är många: Kommer AI tar skribenters jobb? Är utvecklingen med AI enbart av godo? Vad kan AI bättre än oss copywriters? Och vad ska du egentligen skriva för prompts för att ChatGPT ska ge dig texter som är bättre än dina egna? 

Webbinariet med titeln “Kan ChatGPT skriva kreativa copy-texter?” handlar om

✔️ Varför AI är en traktor
✔️ Exakt vad ChatGPT INTE har
✔️ Vilka prompts som ger dig max output (som ger dig ett försprång till dina konkurrenter)
✔️ Hur du som skribent bäst förhåller dig till AI-robotar 👌
✔️ Varför samarbete är ett nyckelord för framtidens copywriters

Mattias kommer också att utmana ChatGPT att skriva kreativa(re) copy-texter. Kan en AI-robot vara påhittig på eget bevåg? Vad händer om du ger den för lite input? Och vad kan ChatGPT själv addera till dina texter? Häng med för att se hur det går!


Välj ditt bästa pris

📘 Copytimmen om AI med Copyboken: 795 kronor (ord pris 942 kronor)
🚀 Copytimmen om AI utan Copyboken (om du redan har den): 495 kronor

Priserna är exklusive moms för både företag och privatpersoner.

Viktiga grejer (läs innan du köper din biljett) 👇

  • Anmälan är stängd.
  • Webbinariet sker live i Zoom onsdagen den 14 juni 09.00-10.00 Insläpp i Zoom sker från klockan 08.55. 
  • Du följer webbinariet som en live-sändning, och kan interagera i chatten och med emojis. Du deltar inte med ljud och bild.
  • Du som har biljett får vara med live, och du får också både inspelningen och presentationen som pdf efteråt.
  • Knip en plats också om du inte kan vara med live, eftersom du som sagt får inspelningen och presentationen efteråt.
  • Din biljett räknas som en bindande anmälan och kan inte överlåtas.
  • Anmälan stänger klockan 12.00 fredagen den 2 juni.
  • Du får en faktura till vald mejladress fredagen den 2 juni. Du har 10 dagar på dig att betala fakturan.
  • Du får bekräftelsemejl från Zoom inför webbinariet (en vecka, en dag och en timme innan). I mejlen hittar du länken till webbinariet. Du kan vara med också utan att ha Zoom installerat (välj ”Join from browser”).
Copyboken - bok om copywriting Mattias Åkerberg Please copy me

Köp din biljett med eller utan Copyboken (till specialpris) – eventet är FULLSATT

Nya Copyboken berättar att copywriting börjar med att fråga, lyssna, att ta reda på hur saker verkligen är, innan du börjar skriva. Boken förklarar hur du skriver så att det gör ont, hur du påverkar din läsare att komma till skott, och hur du bäst presenterar dina texter så att de landar alldeles rätt. Boken är på 362 sidor, och berättar hur du skriver så dina läsare också blir kunder, så att dina ord blir pengar. Mattias Åkerberg är bokens författare. 👇

Över 2 500 kloka har redan köpt Copyboken, som är en premium-bok om copywriting, den enda i sitt slag på svenska.

📘 Copytimmen om AI med Copyboken: 795 kronor (ord pris 942 kronor)
🚀 Copytimmen om AI utan Copyboken (om du redan har den): 495 kronor

Priserna är exklusive moms för både företag och privatpersoner.

Om Mattias Åkerberg

Mattias Åkerberg är copywriter och UX-writer på Please copy me. Han är författare till nya Copyboken (2022) och Sälj det med ord (2011). Han har under våren 2023 dykt djupt inom ämnet AI och copywriting. Den 14 juni presenterar han sina viktigaste spaningar och mest kraftfulla tips för dig LIVE.

Finns det biljetter kvar?

Ja, så länge formulär öppet finns det biljetter kvar. Du kan endast köpa en biljett per person. Fyll i formuläret för att säkra din plats. Du får ett bekräftelsmejl som garanterar att du har en plats på Copytimmen om AI.

Sista anmälningsdag är fredagen den 2 juni klockan 12.00. Eventet är fullsatt, och anmälan är stängd. Grattis till dig som hann knipa en plats!

Har du frågor? Mejla till kontakt@pleasecopyme.se så får du svar.

Vad folk säger om Mattias och hans föreläsningar 👇

Superkul att få lyssna och lära sig av någon som både är proffsig och ödmjuk.

Satan i gatan va bra det va. Tydligt, rak på sak, informativt, bra talare.

– Daniel Wölfing

Kanonbra föreläsning med väldigt många konkreta tips. Generöst! 

– Lisa Liberg

Fantastisk timme!
Tusen tack!

– Catharina Otter, Marketing Specialist, Cegal Sverige

Mattias, tack! Bästa föreläsningen på länge!

– Erik Montale

Väldigt bra och rolig! Tydliga verktyg och tips. Och helt lagom tempo.

– Karin Andersson, Sales Communicator, Autocom Diagnostic Partner AB

Vi rekommenderar verkligen Mattias som föreläsare! Hans tips för att få sina texter lästa är väldigt konkreta och ger snabbt effekt.

– Tomas Wesander och Philip Gozzi, Stjärnsäljarpodden

Jag vill alltid lyssna på dina föreläsningar, Mattias. Menar det av hela mitt hjärta. Jag har otroligt svårt att fokusera på lyssning annars så det krävs något speciellt för att hålla mitt fokus uppe. 🙂

– Embla Sue Panova, copywriter och varumärkesstrateg

Högsta betyg till Mattias! Jag har antecknat minst 15 sidor.

Mattias var väldigt inspirerande och lugn. Han tog sig tid för att svara på alla frågor ordentligt. Jag uppskattade att det gick bra att hålla det enkelt och nära även om det var digitalt.

Mattias föreläser med ett ovanligt entusiasmerande lugn, byggt på gedigen kunskap. Som den copywriter han är, är orden vägda på guldvåg och innehållet i hans föreläsning gav oss en hel del aha-upplevelser, inspiration och handfasta råd på vägen.

– Gunilla Dahlström, projektledare

Mattias är den nya tidens kommunikatör. Och snarare en regissör än en traditionell copywriter – nyfiken, ifrågasättande och underhållande. Föreläsningen gav enbart mersmak. 

– Peter Jansson Ling, vd, Ord&Bild

Mattias är en väldigt behaglig föreläsare som hittar helt rätt balans mellan underhållning och utbildning; presenterar fakta på ett lättsamt och intressant sätt utan att hela tiden försöka vinna billiga poänger genom lustigheter. Han är lugn, trygg och pedagogisk på ett sätt som bara den som verkligen vet vad han talar om kan vara.

– Henrik Josefsson, copywriter