Nudging för writers (Niklas Laninge) | Digital föreläsning 5/3 2021
[image_block link="" image="15698" height="394" width="1/1" el_position="first"][color_block color="#24C1FF" header="Nudging för writers – öppen digital föreläsning " image="15" height="394" width="1/1" el_position="last"]Niklas Laninge leder föreläsning med korta övningar och frågestund den 5 mars 2021.[/color_block]Är du writer och vill “knuffa” dina läsare i rätt riktning? Då behöver du lära dig mer om nudging. I den här förmiddagsföreläsningen på 3 timmar lär Niklas Laninge ut hur du med ord får folk att göra rätt, och ändra sitt beteende.
FÖRELÄSNINGEN ÄR FULLBOKAD – anmälan är stängd ☹️
Nudging handlar om att ändra beteenden, att få folk att göra rätt, och något de inte redan gör. Det kan handla om att bli organdonator, pricka rätt i pissoaren, spara till en framtida dröm, välja ekologiska bananer eller att klimatklokt ta tåget. Så hur kan vi copywriters, UX-writers och content writers använda nudging när vi väljer ord och skriver texter?Niklas Laninge tar upp begrepp som intermittent förstärkning, systematiska tankefel och Antecedent-Behavior-Consequence. Han visar exempel från Facebook, Dreams, Hedvig, Nike, GeBlod, Slack och Avanza, och name-droppar Richard Thaler, Daniel Kahneman, Amos Tversky, Dan Ariely och B.F. Skinner.Efter föreläsningen har du koll på:
- Varför lösningen inte är att ge folk mer kunskap
- Hur kundfeedback kan påverka dina ordval
- Vad sjutton förlust-aversion betyder (och varför det är viktigt att förstå)
- Hur du i text kan minska friktionen och öka motivationen
- Vad EAST är, och hur det kan göra dig vassare på nudging
Föreläsningen sker “live” i Zoom, och du har alla chanser att ställa frågor och gör inspel. Efteråt fortsätter diskussionerna i en gemensam Slack-kanal. Max 15 deltagare.En föreläsning för copywriters, content writers och UX-writers
Den här föreläsningen ihop med Niklas Laninge är helrätt för dig som är copywriter, UX-writer eller content writer/innehållsskapare. Föreläsningen ingår i serien ”Föreläsningar för writers”, som Please copy me / Mattias Åkerberg presenterar och arrangerar.Föreläsare: Niklas Laninge, psykolog och författare, PCM Sweden
Niklas Laninge är “Mr Nudging” i Norden. Ihop med Arvid Janson har han skrivit 3 böcker på temat nudging och beteendedesign: Beslutsfällan, Digitala beteenden och Beteendedesign. Niklas är psykolog, föreläsare och entreprenör; han har talat på Webbdagarna, och är mannen bakom mejlkurs-webbplatsen Daily bits of.Idag är han Director behavioral insights på PBM Sweden. Niklas ger varje vecka ut ett mycket uppskattat (över 1 400 prenumererar!) nyhetsbrev med spaningar och inspiration inom beteendedesign, psykologi, teknik och produktutveckling.Datum och tid
Fredagen den 5 mars 2021 klockan 09.00-12.00 (inklusive föreläsning, korta övningar och frågestund)Plats
Digitalt klassrum i Zoom (easy-peasy). Du kan vara med var du än befinner dig.Arrangör
Please copy me / Mattias Åkerberg (som är UX-writer och copywriter).Begränsat antal platser
Föreläsningen är fullbokad – anmälan är stängd.Pris
2 900 kronor exklusive moms. Du får en faktura när du anmäler dig, som du har 60 dagar på dig att betala.Och efteråt …
… får du givetvis 1) hela den inspelade föreläsningen, och 2) presentationen från Niklas Laninge.Har du frågor?
Skicka ett mejl till Mattias Åkerberg på mattias@pleasecopyme.se så får du svar.Föreläsningen är fullbokad – anmälan är stängd.