Please copy me är ett “company of one” som driver Copycommunity. Mattias föreläser om copywriting, och gör också noga utvalda uppdrag som senior copywriter.
Du får boken ”Sälj det med ord” – konsten att skriva reklam | Please copy me
[image_block header_color="#24c1ff" linkheader_color="#24c1ff" image="12287" height="394" width="1/1" el_position="first"][color_block color="#24C1FF" header="Boken är din" image="15" height="394" width="1/1" el_position="last"]Mattias är författare till den av många tusen uppskattade boken Sälj det med ord – konsten att skriva reklam. Här får du boken som pdf. Den fysiska boken är slutsåld för alltid.[/color_block]
Du har lyssnat på Mattias i Tony Hammarlunds podd.
Som tack får du "Sälj det med ord" (jo, så är det).
Det enda du behöver göra är att fylla i formuläret.När du trycker på "Skicka" skickas du den sida där kan laddar hem HELA boken som pdf-fil. Trevlig läsning![quote_block link="" quote="Jag har läst ”Sälj det med ord” flera gånger – både som kurslitteratur på Berghs och på fritiden. Det är en riktigt bra bok, som jag brukar rekommendera till andra skrivsugna.
" linkheader="– Josephine Oldenburg, copywriter på Qliro"][quote_block link="" quote="Som ny i branschen är detta en väldigt uppfriskande läsning om vad man aldrig lärde sig på universitetet. Hur branschen fungerar, hur man tänker strategiskt och matnyttigt från verksamma copywriters och deras väg till copywriter." linkheader="– Christian Vikström"]Sälj det med ord! sammanfattar hela tänkandet bakom reklamens retorik – från att utforska och få grepp om ämnet till att komma på en bärande idé och sedan formulera sig på ett sätt som övertygar och tar skruv. Den avslöjar hur Sveriges bästa copywriters hittar sina bästa idéer, hanterar prestationsångest och skapar reklam som gör skillnad.Antal sidor: 282Här är innehållet:– Det roligaste du kan göra med kläderna på – om att vara copywriter
– Förändra med ord! – om konsten att skriva reklam
– "Jag litar på den första känslan" – Niclas Carlsson, Lowe Brindfors
– Se den stora bilden! – om reklam, kommunikation och kreativitet
– "Jag hatar och älskar mitt jobb" – Anna Qvennerstedt, Forsman & Bodenfors
– Gör din hemläxa! – att tänka på och göra innan du sätter igång
– "Reklam är på liv och död" – Petrus Kukulski och Martin Marklund, Honesty
– Här är verktygslådan – om byggklossarna och arbetsredskapen
– "Tänk på döden" – Magnus Jakobsson, DDB Stockholm
– Läs det här innan du börjar skriva! – råd och tips som hjälper dig och din läsare***
Jag vill provläsa boken ›