Storytelling för writers | Öppen digital föreläsning 26/1 2021
[image_block link="" image="16608" height="394" width="1/1" el_position="first"][color_block color="#24C1FF" header="Storytelling för writers " image="15" height="394" width="1/1" el_position="last"]Mattias Åkerberg leder digital föreläsning med hands-on-workshop den 26 januari 2021.[/color_block]Känner du till kraften i en story? Laddar du dina texter med människor och berättelser? I den här föreläsningen inspirerar Mattias Åkerberg dig som är writer att jobba mer med storytelling.
NYTT DATUM! Och begränsat antal platser.
Stories sätter sig, medan fakta falnar. Ändå vältrar sig företag i siffror och elefantord, och prånglar ut berättelser som är snarkigt tråkiga. Det är skumt, med tanke på att grejen med corporate storytelling är att “förstärka och förhöja upplevelsen av ett varumärke, ett företag eller en organisation” (så säger Wikipedia).Den här föreläsningen (blandad med övningar och diskussioner) är till för dig som vill börja berätta bättre, som tänker ge dig på att skriva stories som fastnar och förändrar.Du får veta hur Mattias tänkt när han hittat (på) och skrivit berättelser för uppdragsgivare som Ernst Rosén, Swedish Footwear Club, Karlsborgs kommun och 55 Kvadrat Mäkleri. Och du får verktygen för att hitta och berätta stories som hjälper ditt företag att poppa.Den här föreläsningen gör att du vet:
- Hur du skriver din om-oss-text så att folk vill läsa den
- Vad som är intressantare än fakta om John Guidetti
- Om Airbnb, Oatly, Scandwich och Stylt har fattat det här med storytelling
- 5 grejer som du bör/behöver få med i din text (hint: röd, blå, grön)
- Hur ett nyckelhål kan göra din story mer intressant
En föreläsning för copywriters och content writers
Den här föreläsningen med Mattias Åkerberg är helrätt för dig som är copywriter eller content writer/innehållsskapare (framför allt, men det är inget måste alls för att få vara med). Föreläsningen ingår i serien ”Föreläsningar för writers”, som Please copy me / Mattias Åkerberg presenterar och arrangerar.Föreläsare: Mattias Åkerberg, UX-writer och copywriter, Please copy me
Mattias Åkerberg ( ♂️) har jobbat som copywriter i snart 15 år. Han skriver för uppdragsgivare som Storytel, Apohem, Ernst Rosén, Collector Bank och Confetti.events. Just nu arbetar han dedikerat med sin nästa bok om copywriting: Copyboken, som utkommer i oktober 2021. Mattias har genom sina böcker, utbildningar, föreläsningar och nyhetsbrev utbildat över 25 000 människor i att bli bättre på att skriva säljande, guidande och förflyttande. Nu vill han lära dig typ allt han kan om storytelling.Datum och tid
Tisdagen den 26 januari 2021 klockan 13.00-17.00 (inklusive föreläsning, övningar, paus och frågestund)Plats
Digitalt klassrum i Zoom (easy-peasy). Du kan vara med var du än befinner dig.Arrangör
Please copy me / Mattias Åkerberg (som är UX-writer och copywriter).Pris
2 900 kronor exklusive moms. Du får en faktura när du anmäler dig, som du har 60 dagar på dig att betala.Och efteråt …
… får du givetvis 1) hela den inspelade föreläsningen, och 2) presentationen från Mattias ÅkerbergHar du frågor?
Skicka ett mejl till Mattias Åkerberg på mattias@pleasecopyme.se så får du svar.Vill du vara med? Fyll i formuläret, så är du med!