Mattias är din copywriter och UX-writer | Please copy me
TJÄNSTER
Många har ingen aning om att deras företagstexter, som ska attrahera nya kunder, i själva verket får folk att vända i dörren. Tänk hur många 100 000-tals kronor du förlorar på det. Varje månad, varje år. Är det hög tid nu att låta en copywriter skriva texter som får folk att stå i kö för att läsa, agera och köpa? Anlita mig som din copywriter. Ta kontakt för att diskutera ditt uppdrag.COPYWRITER
Mattias skriver texter som får folk att läsa, svepas med – och agera. Exempel på texter: – webbtexter – presentationstexter – annons- och säljtexter – manus – årsredovisningar – rubriker, produktnamn och slogansREDAKTIONELL INNEHÅLLSSKAPARE
Mattias har över 10 års erfarenhet av redaktionellt arbete för kundtidningar och egna produktioner. Hans styrka ligger i att producera content i form av: – Intervjuer med intressanta människor, alltid skrivna med ett nytänkande – Reportage som lyfter fram det viktiga på bästa sätt – Krönikor som blir lästa och väcker reaktioner – Blogginlägg som underhåller och utbildar (ett exempel är inläggs-serien Läs med ditt barn på uppdrag av Adlibris).UX-WRITER
Mattias är en medskapare kreatör i ditt team från dag 1 i UX-processen. Han skriver de koncisa orden och texterna med rätt tonalitet.Jag vill läsa mer om UX-writingKONCEPTSTARK KREATÖR
Mattias är erkänt duktig på att utveckla: – kommunikativa koncept som är relevanta, hållbara och nyskapande – produkt- och kampanjnamn som du gillar (och inte glömmer) – starka idéer som håller att bygga kampanjer påFÖRELÄSARE
Mattias ger återkommande föreläsningar och workshops om skrivande, reklam och kreativitet på marknadsavdelningar, branschdagar, högskolor/universitet, marknadsföreningar och reklambyråer. Bland hans uppdragsgivare hittar du Liseberg, Språktidningen, Berghs School of Communication, Hyper Island och Yrgo Göteborg (Reklam & marknadsföring).Jag vill läsa mer om Mattias som föreläsare ›Mattias arbetar med såväl webb- och reklambyråer som direkt med egna uppdragsgivare (fördelningen är ungefär 20/80).Mattias Åkerberg har ett stort kontaktnät av andra specialister – såväl frilansare som byråer, som under en tid kan komplettera arbetsgruppen. Kräver ditt uppdrag också en duktig art director, illustratör, filmproducent, webbutvecklare, varumärkesstrateg eller retuschör? Inga problem.UPPDRAGSGIVARE
i urval
[image_block link="" image="14127" height="1100"]