Copyformeln: Ställ dessa tre frågor och skriv copy som säljer

vad-ar-din-lasare-trott-pa-copywriting

Skriver du för att sälja? Vet du inte riktigt hur du ska formulera dig? Det finns en enkel väg framåt – ställ tre viktiga frågor innan du börjar. Den här kraftfulla formeln hjälper dig att hitta rätt röst och vinkel i din text.

Fråga dig:

🤔 Vad är min läsare TRÖTT på?
👐 Vad vill min läsare HA MER AV?
Vad HINDRAR min läsare från att agera?

De här tre frågorna ger dig nycklarna till vad din läsare går och grubblar på, vad de längtar efter, och vad som stoppar dem från att ta steget. Väver du in svaren på dessa i din text, har du en solid grund för att nå fram.

Låt oss ta ett exempel

Kanske är din läsare trött på sitt jobb (och sin chef 🙃), och vill ha mer av frihet och självständighet. Men – bristen på startkapital hindrar dem från att agera. Så vad gör du? Du visar hur din lösning kan hjälpa dem över hindret.

Så nästa gång du sätter dig för att skriva en säljande text, ställ dessa tre frågor och anpassa budskapet efter vad din läsare behöver.

Det är copyformeln. Enkel, och kraftfull.