Sälj det med ord

Mattias är författare till den av många tusen uppskattade boken Sälj det med ord – konsten att skriva reklam. Du kan köpa boken som pdf/e-bok. Den fysiska boken är slutsåld för alltid.


Jag har läst ”Sälj det med ord” flera gånger – både som kurslitteratur på Berghs och på fritiden. Det är en riktigt bra bok, som jag brukar rekommendera till andra skrivsugna.
– Josephine Oldenburg, copywriter på Qliro
Som ny i branschen är detta en väldigt uppfriskande läsning om vad man aldrig lärde sig på universitetet. Hur branschen fungerar, hur man tänker strategiskt och matnyttigt från verksamma copywriters och deras väg till copywriter.
– Christian Vikström

Sälj det med ord! sammanfattar hela tänkandet bakom reklamens retorik – från att utforska och få grepp om ämnet till att komma på en bärande idé och sedan formulera sig på ett sätt som övertygar och tar skruv. Den avslöjar hur Sveriges bästa copywriters hittar sina bästa idéer, hanterar prestationsångest och skapar reklam som gör skillnad.

Antal sidor: 282

Här är innehållet:

– Det roligaste du kan göra med kläderna på – om att vara copywriter
– Förändra med ord! – om konsten att skriva reklam
– ”Jag litar på den första känslan” – Niclas Carlsson, Lowe Brindfors
– Se den stora bilden! – om reklam, kommunikation och kreativitet
– ”Jag hatar och älskar mitt jobb” – Anna Qvennerstedt, Forsman & Bodenfors
– Gör din hemläxa! – att tänka på och göra innan du sätter igång
– ”Reklam är på liv och död” – Petrus Kukulski och Martin Marklund, Honesty
– Här är verktygslådan – om byggklossarna och arbetsredskapen
– ”Tänk på döden” – Magnus Jakobsson, DDB Stockholm
– Läs det här innan du börjar skriva! – råd och tips som hjälper dig och din läsare

***

Jag vill provläsa boken ›