3 handböcker om storytelling, nyhetsbrev och copywriting
För ett par år sedan hittade jag en radda kunskapstäta (och fina) handböcker om storytelling, nyhetsbrev, design och meditation. Har du också upptäckt London-baserade förlaget The Do Book Company?
Idén bakom företaget är enkelt, närmast simpelt: “people who do things, can inspire the rest of us to go and do amazing things too”.
Jag köpte bums 3 av deras över 20 böcker, och de har jag verkligen läst. Mycket hinner bli sagt på 100 sidor. Här är de:
👉🏼Do Open – How a simple email newsletter can transform your business (and it can), av David Hieatt
👉🏼Do Story – How to tell your story so the world listens, av Bobette Buster
👉🏼Do Breathe – Calm your mind. Find focus. Get stuff done, av Michael Townsend Williams
***
På gång: en handbok i copywriting?
De verkar också vara på gång med en handbok om att skriva; to write better to sell better. De kör en workshop på temat “Do Write” i Wales den 24-25 september 2020.
***
Dessutom har folket på Do Book Company så många kloka tankar att ge i artiklarna på Medium.
That’s it.