Konverterings-optimering och A/B-tester för writers

Andreas Gref (Conversionista) leder digital föreläsning med hands-on-workshop den 24 november 2020.

Hur får jag fler besökare att bli kunder? Och vilken formulering får flest att klicka? Om du är writer och vill söka svaren är den här föreläsningen för dig.


Begränsat antal platser! 


Andreas Gref, Head of A/B-testing på Conversionista, guidar dig igenom den prunkande djungel som heter Konverteringsoptimering och A/B-testning. Du jobbar hands-on med övningar och börjar förstå dig på verktyg som Hojtar, Google Optimize och Google Analytics.

Verktyg för konverteringsoptimering - Google Optimize, Hojtar, Google Analytics

Läs vidare (och anmäl dig) om du vill sluta gissa, och börja hitta “orden som går hem” hos dina webbplats-besökare:

Efter föreläsningen har du koll på:

  • Vad som krävs för att börja med konverteringsoptimering på din sajt
  • Hur du ökar motivationen och minskar friktionen för dina läsare
  • Exempel som visar hur rätt ordval ökar konverteringsgraden (mycket)
  • Varför copy är klokast att börja A/B-testa
  • Hur du designar ett eget experiment (utan att behöva ta hjälp av en utvecklare)

En föreläsning för copywriters, content writers och UX-writers

Den här föreläsningen ihop med Andreas Gref är helrätt för dig som är copywriter, UX-writer eller content writer/innehållsskapare. Föreläsningen ingår i serien ”Föreläsningar för writers”, där dessa föreläsningar också ingår under hösten 2020:

🔥 Figma för writers (20 oktober) med Johan Lindqvist, PostNord

🔥 SEO för writers (3 november) med Michael Wahlgren, Pineberry

🔥 Storytelling för writers (1 december) med Mattias Åkerberg, Please copy me

Please copy me / Mattias Åkerberg presenterar och arrangerar föreläsningsserien ”Föreläsningar för writers”.

Föreläsning med Andreas Gref ConversionistaFöreläsare: Andreas Gref, Head of A/B testing, Conversionista

Andreas Gref jobbar på Conversionista, som ökar konverteringen hos kunder som ICA, Lifesum, Skandia och Mathem, genom att “använda sig av faktiska data istället för gissningar”. Andreas har djup kunskap om interaktionsdesign, och kan rubbet om att genomföra och analysera experiment i form av A/B-tester.

Datum och tid

Tisdagen den 24 november 2020 klockan 13.00-17.00 (inklusive föreläsning, övningar, paus och frågestund)

Plats

Digitalt klassrum i Zoom (easy-peasy). Du kan vara med var du än befinner dig.

Arrangör

Please copy me / Mattias Åkerberg (som är UX-writer och copywriter).

Pris

4 900 kronor exklusive moms. Du får en faktura när du anmäler dig, som du har 60 dagar på dig att betala.

Och efteråt …

… får du givetvis 1) hela den inspelade föreläsningen, och 2) presentationen från Andreas Gref 🕺

Har du frågor?

Skicka ett mejl till Mattias Åkerberg på mattias@pleasecopyme.se så får du svar.

Vill du vara med? Fyll i formuläret … nu!

Anmäl dig till "Konverteringsoptimering och A/B-testning för writers" 24/11 2020

    I samband med anmälan (alltså nu) får du en faktura för hela kostnaden för föreläsningen den 24 november 2020. Anmälan är bindande, men kan överlåtas till annan person inom samma företag/organisation.