Tekniska Museet visar barnsliga genier

Tekniska Museet i Stockholm vill locka fler barn och ungdomar – inte minst under sommaren. Dessutom vill man väcka ungas intresse för teknik, och förklara att man bli smartare av ett besök på museet. Därför startar man idag (1/7) tillsammans med reklambyrån Ruth – en sommarkampanj på temat små genier. Om du bor i Stockholm kommer du att se kampanjen i dagspress och på bussar. Ruth tävlar dessutom med annonsen i den pågående Reklamcupen.

Annonsen

Copyn
Alla små geniers favoritställe. tekniskamuseet.se

Korta reflektioner
Det finns en befriande direkthet i den här annonsen; den slår till helt omedelbart. Den belönar den som har sett det klassiska fotografiet av Albert Einstein (se nedan). Och den charmar på mindre än ett ögonblick. Inget tjafs. Bara befriande bra kommunikation.

Arbetsgruppen
Reklambyrå: Ruth
Art director: Jenny Berg
Copywriter: Per Forssberg
Projektledare: Mattias Brandt
Produktionsledare: Ninna Lakso/Carin Thiberg
Originalare: Camilla Berg

Originalet

Vad tycker du?

***

Läs också
Resumé: Små genier från Ruth
Dagens Media: Tekniska Museet utklassar Taxi Stockholm
Resumé: Ruth spöade Recommended