Så skriver du content som folk vill läsa
Jag vet en grej som MASSOR av företag brottas med.
“Det där borde vi ha”, låter det, men så är det så hejdlöst svårt att få till det bra (om vi ska vara helt ärliga).
Den grejen är att skriva content.
Jag vet varför massor av företag brottas med content: de är så fast i sitt, i vad de vill berätta, och gör därför content som ingen vill läsa, och därför blir det noll effekt.
Vad vill din läsare veta?
Bättre då är att fundera på vad dina läsare har för fråga eller frågor. Skriv content som ger dem svaret snabbt, genom att göra texten:
- “lättskannad”
- med punktlistor
- och nyckelord i fetstil
Ta deras fråga, och gör den till din rubrik. Om frågan är “Hur skriver jag riktigt bra content?” blir rubriken “5 grejer som bygger riktigt bra content”. Om frågan är “Ska jag skriva ihop eller isär ordet ‘såhär’?” blir rubriken “Skrivs så här såhär?”.