Framgång är att gå framåt – dit du vill, på nya vägar (Framgångsboken av Alexander Pärleros)
Jag är en evig student. Närhelst jag får en lucka i mina dagar (på väg till bussen, på bussen, på promenaden, på löprundan, en stund på kvällen) ser jag till att läsa eller lyssna på poddar och böcker som gör mig bättre. Ofta handlar de om digital marknadsföring, försäljning, personlig utveckling – och copywriting och UX-writing såklart.
Inlägget innehåller reklam genom annonslänkar för Bokus.
Nu har jag lyssnat på Framgångsboken (skriven av Alexander Pärleros), och här är de viktigaste grejerna som jag tar med mig:
1. Framgång är just det: att gå framåt, att ta de steg som krävs, att göra framsteg, och att själv se till att ta sig dit man vill.
2. Se till att bli en handlingskraftig dream-doer, som lägger 1 procent på att drömma, och 99 procent på att göra.
3. Hitta nya vägar, och tänk ut vad du kan göra som andra inte gör. Särskilj dig!
Bonus: Läs min intervju med Alexanders Pärleros på Rulla vagn. Den har rubriken ”Att hålla ihop är den stora utmaningen”
Läs också
– Så blir du en av de bästa säljarna – Mikael Arndt snackar försäljning i Mästaren
– Jozsef Piller: “Sälj med omtanke och kärlek” – så blir du en skrivande toppsäljare
– Guldkornen ur ”Sälj” av Fredrik Eklund (och hur du börjar kontrollera din tid)
Får du Mattias nyhetsbrev om copywriting? Se till att du får det – signa upp här.