Anlita Mattias – frilans copywriter/UX-writer | Please copy me

Äntligen! Provläs Copyboken nu direkt

Bli UX-writer våren 2023 – gå Mattias utbildningsprogram i UX-writing!

Deltagare från dessa företag (bland många andra) genomför utbildningen just nu:[quote_block link="17374" quote="Jag får ditt nyhetsbrev och läser med STOR GLÄDJE varje gång! TACK för all din inspiration och kunskap som du förmedlar!!" linkheader="– Anna-Klara Larsson, ledarutvecklare, Bizniz Tools"][quote_block link="15612" quote="Jag har inte kommit så långt i boken än, men har redan gåshud över alla möjligheter texten inspirerar till! " linkheader="– En mycket nöjd bokläsare"]

Mattias är fullbokad ‍♂️

Mattias Åkerberg på Please copy me hjälper tech-bolag som kämpar med orden att skriva copywriting som får deras besökare att vilja blir kunder.Mattias är en professionell och prisbelönt copywriter, som i över 15 år har blivit anlitad av över 120 uppdragsgivare som Storytel, Collector Bank, Lekmer och Chalmers Ventures.Mattias är just nu fullbokad till januari 2023.[quote_block link="353" quote="”Mattias är Sveriges bästa copywriter. Punkt.”" linkheader="– Jack Hansen, författare till Konsten att skriva så dina kunder vill köpa"]

Få nya kunskaper

om skrivande, UX-writing, försäljning, mikrocopy och produktivitet

John McIntyre intervjuar 16 av världens bästa copywriters. Hans 8 viktigaste lärdomar:

Färg fäster bättre än fakta

Skippa interna begrepp, för guds och allas skull!

Tycker du om tråkiga texter?

Gör klassisk musik att du skriver bättre?

Vad tycker 56 kommunikatörer om att lära sig skriva copywriting och content?

Har du hört vad som hände när Oskar mötte Hedda? [storytelling om Oscars på Marstrand]

SEO för copywriters – 8 saker du behöver göra rätt

Sälj inte din madrass

Vill du veta lite fakta om John Guidetti? [storytelling]

UX-writing och copywriting – vad är skillnaden?

5 måste-läsa-råd för att bli en bättre copywriter

Under 2022 utbildar och föreläser Mattias på företag som:

[quote_block link="" quote="Please copy me är en webbplats som verkligen står ut. Mattias vågar skriva annorlunda – och det betalar sig. Många kompetenta människor inom digitalt content levererar bra hantverk och snygga bilder. Men det kräver otroligt mycket för att stå ut. Det gör verkligen Please copy me. " linkheader="– Stefan Nordström, frilansare inom digital marknadsföring specialiserad på content marketing och sökmotoroptimering"][quote_block link="17374" quote="Tack för dina fantastiskt inspirerande mail. Det är nog det enda massmailet jag faktiskt läser. " linkheader="– Christian Wallin"]

Här hittar du texter som får saker att hända.

Please copy me finns till för att ge tech-bolag och schyssta företag de braiga ord och texter som de behöver (men inte fixar att skriva själva).Dessa texter ska se folk i ögonen och få saker att hända. Bokstäverna ska skapa business och bygga bättre företag. ‍♀️ De företag som anlitar Please copy me är människor som gillar människor, och som inser ordets kraft och vikt.
Jag som skriver – Mattias Åkerberg heter jag – vill alltid vara fri och lekfull i tanken, göra grejer ordentligt, och vara schysst och generös.Här hittar du en blogg, en bok och en podd om copywriting. Du kan välja att anlita mig för större uppdrag. Och du kan välja att gå utbildningsprogram och heldagsutbildningar i min regi som gör dig till en mycket bättre skribent.
Målet med Please copy me är att bli den överlägset bästa platsen dit varande och blivande svenska copywriters, UX-writers och content writers kommer för att hämta kraft, inspiration, kunskap och nya perspektiv. Jag startade Please copy me på allvar i oktober 2010, och har som mål att den här lilla reklambyrån med stor kompetens ska finnas kvar (åtminstone) till år 2040.[quote_block link="" quote="Mattias hittar orden på allt det där som du vill förmedla, men inte lyckas med. Resultatet blir en stjärnhimmel, en solnedgång, ett fyrverkeri!!! Mattias är en HELT OTROLIG copywriter, den allra bästa. Det finns inte någon som honom. Och du borde anlita honom. För du kommer bli så otroligt nöjd. Och sen kommer du inte vilja eller kunna jobba med någon annan. " linkheader="– Martina Elm, CEO & co-founder, Confetti.events"][quote_block link="17679" quote="Jag lyssnade på webinaret och jag MÅSTE bara skicka ut länken till alla mina kollegor. Herregud vad vi behöver dig i våra liv." linkheader="– Carolina Eldforsen, Social media manager, KPMG"][quote_block link="15516" quote="”Det är sällan jag läser ett nyhetsbrev från början till slut, men dina. Dina är alldeles oemotståndligt bra, intressanta och värda sina minuter.”" linkheader="– Elna Dahlstrand, content creator och kommunikatör "]

Därför är ”Läs mer” och ”Klicka här” pruttdåliga länktexter

[quote_block link="353" quote="”Ditt nyhetsbrev är beyond kul att läsa.”" linkheader="– Monica Tangen, Communication Specialist, Extenda Retail"][quote_block link="" quote="”Du har lyckats med något som är smått omöjligt idag: att få mig att se fram emot ett nyhetsbrev. Det är nog tusan det bästa betyg jag kan tänka mig för en skribent.”" linkheader="– Christina, prenumerant på nyhetsbrevet om copywriting"][quote_block link="4" quote="”Mattias är generös och smart – en sann inspiratör.”" linkheader="– Hanna Aspklint, vd, Knowit Jönköping"][quote_block link="353" quote="”Vilken lycka det är att få ta del av dina nyhetsbrev”" linkheader="– Lisa Hellberg, kommunikatör, Trollhättans Bostadsbolag"][quote_block link="353" quote="”Likt en övertänd bonde sprider vårsådden sprider jag dina nyhetsbrev till kollegor och bekanta. Keep up the good work! ”" linkheader="– Jeroen Wolfers, copywiter, Raring Design"]